Overtuigende zege VV Oosterhout!

Bavel 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

3 april 2016 14:30

Heijden, I.L.A. van der

De eerste helft was de warming up voor een spetterende tweede!

VV Oosterhout trad afgelopen zondag in een sterk gewijzigd elftal aan thuis tegen VV Bavel. Trainer Leon Hutten moest zij team op een vijftal plaatsen wijzigen in verband met schorsingen of blessures. De scheidsrechter floot om 14.30 voor het begin van de wedstrijd. In het eerste kwartier was het een gelijk opgaande wedstrijd, al was aanvoerder Stijn Biemans in de 7e minuut gevaarlijk met een afstandsschot maar dit werd onschadelijk gemaakt door de VV Bavel-keeper.

In de 18e minuut de tweede kans voor VV Oosterhout. Een vrije trap van Yeswindum Gire werd door spits Ryan Snoeren rakelings naast gekopt. VV Oosterhout had het beste van het spel maar kansen waren spaarzaam de eerste helft. Pas in de 39e minuut kwam VV Oosterhout dicht bij de openingstreffer. Een geplaatst schot vanaf 25 meter van Younes spatte uiteen op de lat. Zo was de ruststand 0-0.

In de tweede helft een beter spelend VV Oosterhout, dat al in de 47e minuut resulteerde in de eerste treffer deze middag van Menno Kans. Een hoekschop van Yeswindum Gire die met een halve omhaal van de
eerdergenoemde Menno Kans liet de VV Bavel-doelman voor het eerst de bal uit het net halen 1-0.

VV Oosterhout bleef het beste van het spel houden, maar het duurde nog twintig minuten voordat de voorsprong verdubbeld werd. Wederom een hoekschop van Yeswindum Gire die voor de voeten kwam van Menno Kans die zo zijn tweede van de middag binnenschoot. Enkele minuten later stond de 3-0 al op het scorebord. Een opkomende Matthew Coenraadts die met een een/twee alleen voor de keeper kwam, niet egoïstisch was en zag dat Hicham El Youssofi er beter voor stond, de bal naar laatstgenoemde speelde en die zo zijn eerste treffer voor de VV Oosterhouters in het eerste maakte, 3-0. In de 75e minuut was daar de 4-0 Het was Kazim Aydin die met een verwoestend schot de VV Bavel-doelman het nakijken liet. Zo was het een overtuigende overwinning voor VV Oosterhout op VV Bavel. Een domper voor VV Oosterhout was het uitvallen van Dion Hoefnagels die met een zware knieblessure het veld moest verlaten. Volgende week speelt VV Oosterhout uit tegen Beek Vooruit op sportpark de Heikant aan de Heikantsestraat 37 in Prinsenbeek. Aanvang wedstrijd 14.30. JPR.