Puntendeling VV Oosterhout- RWB

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

20 maart 2016 14:30

Vaan, A.J.J. de

Soms ben je tevreden met een gelijk spel, vandaag is het ambivalent!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondagmiddag tegen RWB uit Waalwijk. Een team dat over technisch goede voetballers beschikt en in de eerste onderlinge ontmoeting in deze competitie VV Oosterhout van de periodetitel afhield. VV Oosterhout wist wat er op het spel stond en kwam goed uit de startblokken. Al in de 6e minuut kwam men op voorsprong. Een voorzet van Yeswindum Gire op Stijn Biemans die deze kans niet onbenut liet en de 1-0 aantekende.

VV Oosterhout bleef druk op het doel van RWB uitoefenen en een minuut later zag Yeswindum Gire zijn schot net voorlangs gaan. In de 14e minuut zette Maroaune Bouchti aanvoerder Stijn Biemans alleen voor de keeper, maar de RWB-keeper plukte de bal net voor de voeten van Stijn Biemans weg. Na een half uur spelen kreeg RWB meer grip op het spel van de VV Oosterhouters en er kwamen kleine kansen voor RWB. In de 40e minuut kwam VV Oosterhout nog goed weg. De RWB-spits kwam vrij voor VV Oosterhout doelman de Liefde, maar deze redde bekwaam op de inzet en hield vooralsnog zijn doel schoon. Twee minuten later stond het wel gelijk. Met een pass door de verdediging van VV Oosterhout kwam de RWB-spits alleen voor de keeper en rondde beheerst af 1-1. Met deze stand ging men de rust in.

In het eerst kwartier van de tweede helft een beter RWB dat het de VV Oosterhouters moeilijk maakte. Zo waren er meerdere kansen maar het vizier van de RWB  aanvallers stond niet scherp en zo gingen deze kansen verloren. Na dit kwartier ging VV Oosterhout weer beter spelen en zag Tarik Maamar in de 60e minuut zijn lob net over het doel gaan. In de 62e minuut was Stijn Biemans dicht bij zijn tweede treffer deze middag. Zijn schot werd echter op het laatste moment van richting veranderd door een RWB-verdediger. In de 78e minuut kwam Tarik Maamar in goede schietpositie, maar hij zag zijn schot via de paal naast gaan. De laatste kans van de wedstrijd was echter voor RWB. In de allerlaatste minuut van blessuretijd kwam de spits vrij voor het doel, maar doelman de Liefde stond op zijn post. Zo bleef het 1-1. VV Oosterhout speelt de volgende competitiewedstrijd thuis op 3 april tegen Bavel. Aanvang 14.30 JPR