Sterke tweede helft brengt VV Oosterhout zege

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

13 maart 2016 14:30

Tirions, P.J.C.

Zonder zijn 2 goalgetters komt VV Oosterhout later op gang en wint verdient!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag uit tegen TSV NOAD uit Tilburg. Een elftal dat dit seizoen speelt om lijfsbehoud in de derde klasse. Op een zeer hobbelig veld floot scheidsrechter Tirions om 14.30 voor aanvang wedstrijd. In het eerste kwartier was het aftasten voor beide teams en speelde het spel zich af op het middenveld. In de 15e minuut de eerste kans van de wedstrijd en deze was voor VV Oosterhout. Het was Raymon Raams die zich vrij speelde en zo oog in oog kwam met de TSV NOAD-doelman. Laatstgenoemde kwam als winnaar uit de strijd en zo bleef de brilstand op het scorebord staan. In de 23e minuut was Ryan Snoeren dicht bij de openingstreffer, maar hij zag zijn inzet gered van de lijn door een TSV NOAD-verdediger. In de 30e minuut van de wedstrijd een strafschop voor TSV NOAD, nadat de VV Oosterhoutdoelman de bal voor de TSV NOAD-aanvaller had weggeschoten maar daarbij net de aanvaller had geraakt. De strafschop werd onhoudbaar binnengeschoten en VV Oosterhout stond met 1-0 achter. In de 35e minuut kwam VV Oosterhout na een misstap in de verdediging achter met 2-0. Dit was de ruststand.

In de tweede helft een heel ander VV Oosterhout, dat met strijd en passie liet zien over de juiste wedstrijdmentaliteit te beschikken. In de 60e minuut was daar de aansluitingstreffer. Het was Raymon Raams die een splijtende pass door de TSV NOAD-verdediging gaf op Ryan Snoeren. Deze liet de kans niet onbenut 2-1. VV Oosterhout bleef de aanval zoeken en in de 66e minuut werd Yeswindum Gire onderuitgehaald in het strafschopgebied. De scheidsrechter wees naar de stip en het was aanvoerder Stijn Biemans die de strafschop binnen schoot 2-2. VV Oosterhout was heer en meester op het veld en in de 72e minuut kwam men op voorsprong. Het was Yeswindum Gire die met enkele onnavolgbare bewegingen de TSV NOAD-verdediging kansloos liet en de bal achter de keeper schoot 2-3. In de 80e minuut liet VV Oosterhoutdoelman Artur de Liefde van zich gelden, door snel en kordaat optreden hield hij TSV NOAD van de gelijkmaker af en pakte VV Oosterhout drie belangrijke punten in strijd om de derde periodetitel. Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen RWB op het programma. Aanvang 14.30 uur. JPR