Ruime zege VV Oosterhout op VV Waspik

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

6 maart 2016 14:30

Jansen, D.J.L.

De spelers gingen als hinden over het veld en de omheining!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondagmiddag thuis op sportpark de Contreie tegen VV Waspik. Een voor VV Oosterhout zeer belangrijke wedstrijd. De uitwedstrijd, in oktober jl., werd namelijk verloren en VV Oosterhout was er op gebrand om de drie punten in eigen huis te houden. VV Oosterhout begon goed aan de wedstrijd en al na 7 minuten spelen stond de 1-0 op het scorebord. Het was Tarik Maamar die Ryan Snoeren de diepte in stuurde, deze omspeelden enkele VV Waspik-verdedigers en schoot de bal binnen. De voorsprong was echter van korte duur. Twee minuten later was het weer gelijk. Een schot vanaf 18 meter van het doel belandde in de kruising en liet de VV Oosterhout-doelman kansloos. VV Oosterhout was niet onder de indruk en in de 19e minuut kwam men weer op voorsprong. Een afgemeten vrije trap van Yeswindum Gire op Stijn Biemans, die de bal in een keer voor de voeten van Maroaune Bouchti plaatsten, zodat deze vrij voor de VV Waspik-doelman kwam en zo de 2-1 binnenschoot. Ook nu leek de voorsprong van korte duur. In de 20e minuut gaf de scheidsrechter een strafschop aan VV Waspik voor het vasthouden van de bal  in het 16 metergebied. Heel VV Oosterhout hield zijn adem in maar het was doelman Arthur de Liefde die met een reflex de strafschop stopte en zo bleef het 2-1. In de 31e minuut het mooiste doelpunt van deze middag. Een voorzet van Maroaune Bouchti op Stijn Biemans, deze gaf de bal hoog op Yeswindum Gire, en deze gaf met een fantastische omhaal de VV Waspik-doelman het nakijken. Ruststand 3-1.

In de tweede helft hetzelfde beeld. VV Oosterhout was feller dan VV Waspik deze middag en in de 52e minuut scoorde aanvoerder Stijn Biemans met het hoofd na een goede actie vooraf van Tarik Maamar de 4-1. Het vijfde doelpunt voor VV Oosterhout viel in de 71e minuut. Een goede combinatie tussen Maroaune Bouchti en Tarik Maamar werd afgerond door de laatstgenoemde en zo werd het een afgetekende overwinning 5-1. VV Waspik probeerde hierna nog wat aan de stand te doen maar was niet bij machte om het VV Oosterhout nog echt moeilijk te maken. Zo werd er met ruime cijfers gewonnen. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen NOAD uit Tilburg op het programma. Op sportpark TSV NOAD aan de Melis Stokestraat 42 In Tilburg. Aanvang wedstrijd 14.30. JPR