VV Oosterhout klimt door zege op ranglijst!

Veerse Boys 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

14 februari 2016 14:30

Govers, P.M.G.

Gelukkig zijn er nog scheidsrechters die derby’s wel kunnen leiden!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag tegen Veerse Boys thuis op sportpark de Contreie. De eerste onderlinge ontmoeting dit seizoen leverde een nipte nederlaag op voor VV Oosterhout. Het team van trainer Leon Hutten wilde dat recht zetten deze middag en omdat de vorige twee wedstrijden in deze competitie niet tot winst werden omgezet was een overwinning deze middag meer dan nodig.

VV Oosterhout kwam fel uit de startblokken en het eerste gevaar voor het doel van Veerse Boys was na twee minuten spelen. De doorgebroken Taric Maarnar werd in het strafschopgebied onderuitgehaald en de scheidsrechter wees naar de stip. Een uitgelezen kans om al vroeg in de wedstrijd op voorsprong te komen. Het was Maroaune Bouchti die zich achter de bal plaatste, maar zag zijn inzet gekeerd door de Veerse Boyskeeper.

VV Oosterhout liet het er niet bij zitten en hield druk op het doel van de tegenstander. In de 7e minuut werd Taric Maarnar de diepte ingestuurd. Hij omspeelde enkele tegenstanders en schoot onhoudbaar binnen 1-0. De VV Oosterhouters bleven het beste van het spel hebben, maar Veerse Boys kwam in de 12e minuut op gelijke hoogte. Door een slim genomen vrije trap kon de Veerse Boys-spits de 1-1 binnen lopen. Enkele minuten later volgende kans op kans voor VV Oosterhout. Zo was het Maroaune Bouchti die zijn schot naast zag gaan en werd de inzet van Taric Maarnar van richting veranderd om zo voor VV Oosterhout langs de verkeerde kant van de paal te gaan. In de 24e minuut keek VV Oosterhout plots tegen een achterstand aan. Een lange trap naar voren viel tussen de achterhoede en de keeper. De spits van Veerse Boys was er echter als eerste bij de bal en liet zo de 1-2 op het scorebord aantekenen. Acht minuten later was de stand weer gelijk. Door een prima voorzet van Taric Maarnar kon Maroaune Bouchti de bal achter de doelman koppen en maakte zo zijn eerste treffer deze middag. Na de thee een beter VV Oosterhout dat achterin niets weggaf en voorin kansen creëerden. In de 58e minuut de voorsprong voor VV Oosterhout. Het was rechterverdediger Matthew Coenraadts die een op maat gegeven voorzet gaf op Maroaune Bouchti en die met zijn tweede kopdoelpunt deze middag de 3-2 aantekende. Een kwartier later was er de definitieve beslissing van de wedstrijd. Uit een voorzet van Taric Maarnar scoorde Maroaune Bouchti zijn derde treffer. Veerse Boys kwam nog dicht bij de aansluitingstreffer, maar VV Oosterhoutdoelman Arthur de Liefde tikte de vanaf 18 meter genomen vrije trap uit de kruising en zo behaalde VV Oosterhout een verdiende overwinning. Door deze overwinning stijgt VV Oosterhout enkele plaatsen op de ranglijst en staat nu vierde. Volgende week speelt VV Oosterhout uit tegen WDS’19 uit Breda op sportpark Paradijs aan de Ganzerik 80. Aanvang wedstrijd 14.30. JPR.