Spannende Oosterhoutse derby eindigt onbeslist!

TSC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

24 januari 2016 14:30

Dieker, E.F.

Ferry Jansen scoort de openingstreffer in de derby tussen zand en klei!

Bij de start van de tweede seizoenshelft stond de Oosterhoutse derby VV Oosterhout – TSC op het programma. Een mooie affiche omdat beide teams volop meedoen om de strijd voor het kampioenschap in de derde klasse. Het publiek vond ondanks het mindere weer toch in groten getale het sportpark, en VV Oosterhout mocht deze middag ongeveer duizend bezoekers verwelkomen.

Het eerste gevaar deze wedstrijd kwam van VV Oosterhout. Maroaune Bouchti nam uit een hoekschop de bal gelijk uit de lucht op de slof maar zag zijn inzet naast gaan. VV Oosterhout was de eerste tien minuten de betere partij en kreeg wat kleine kansen. Zo zag Jeffrey van Baal zijn inzet naast gaan na een slijtende pass door de TSC  verdediging van Kazim Aydin en was Maroaune Bouchti niet trefzeker toen hij een vrije schietkans kreeg in de 9e minuut. Na tien minuten spelen nam TSC het spel over en kwam VV Oosterhout in de 13e minuut goed weg. De TSC-spits had doelman de Liefde al omspeelt maar zag zijn inzet van de lijn gehaald door Oosterhout aanvoerder Menno Kans. Twee minuten later kwam de spits alleen voor de VV Oosterhout-doelman, doelman de Liefde kwam hier als winnaar uit. In de twintigste minuut was Jeffrey van Baal dicht bij een treffer. Hij zette bijna de TSC-doelman op het verkeerde been, door geen voorzet te geven maar gelijk op doel te schieten. De doelman kon de bal net over tikken. Zo bleef het spel heen en weer gaan en was de spanning die in zo’n derby hoort voelbaar op het veld en hoorbaar op de tribune. In de laatste tien minuten waren er nog enkele scoringskansen voor beide team. Zo zag Jeffrey van Baal zijn kopbal via de paal naast gaan en moest VV Oosterhout-doelman Arthur de Liefde zich helemaal strekken om de bal uit de kruising te halen. Ruststand 0-0.

In de tweede helft gingen de ploegen voor de winst en werd er een mooie pot voetbal op de mat gelegd. In de 53e minuut zag VV Oosterhout dit beloont met een doelpunt. Het was Maroaune Bouchti die Ferry Jansen de diepte instuurde en hem zo vrij voor de keeper zette. Ferry Jansen zag zijn eerste inzet nog via de paal terug het veld in keren maar de rebound schoot hij binnen 1-0. Na deze treffer liet TSC het er niet bij zitten en speelde de ploeg nog meer op de aanval. Tien minuten lang beukte ze op het VV Oosterhout doel maar steeds vonden ze doelman Arthur de Liefde op hun pad, die met geweldige reddingen en katachtige reflexen TSC van het scoren afhield. In de 63e minuut moest ook hij zijn meerdere erkennen, toen de bal vanaf 15 meter van het doel snoeihard in de kruising werd geschoten. Zo stond de gelijkmaker op het scorebord 1-1. In het laatste half uur gebeurde er van alles, maar was het publiek de winnaar op deze VV Oosterhoutse voetbalmiddag. De toeschouwers zagen goed voetbal en strijd op het scherpst van de snede door beide teams. Gescoord werd er echter niet meer en zo was de eindstand 1-1. Volgende week speelt VV Oosterhout uit tegen Baardwijk. Aanvang wedstrijd 14.30 op sportpark Olympia aan de Akkerlaan 2 in Waalwijk. JPR