Wanprestatie VV Oosterhout Zaterdag 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

9 april 2016 14:30

Berendsen, H.J.M.

Afgetroefd worden en toch tweede blijven over engeltjes gesproken!

Na de 0-2 zege op DVO'60 uit Roosendaal verleden week stond voor VV Oosterhout vandaag de thuiswedstrijd op het programma tegen de andere ploeg uit Roosendaal in deze competitie, Alliance.
De uitwedstrijd tegen deze ploeg eindigde in een moeizame 2-4 overwinning en toen liet Alliance zien te beschikken over een team met veelal veteranen maar wel veteranen die het spelletje slim kunnen spelen.
Toch zou deze wedstrijd op papier geen problemen mogen opleveren.

De wedstrijd werd gespeeld op veld A aangezien VV Oosterhout 4 kampioen kon worden en het verzoek bij ons had ingediend om de kampioenswedstrijd op het hoofdveld te mogen spelen. Uiteraard zijn wij de beroerdste niet en gaven wij toestemming hiervoor zodat de wedstrijd tegen Alliance op veld A plaats vond.
VV Oosterhout begon goed en het vooraf verwachte spelbeeld kwam uit. Alliance liet zich inzakken en probeerde in de omschakeling toe te slaan. Al vrij snel in de wedstrijd, rond de 11e minuut, kwam VV Oosterhout op een 1-0 voorsprong. Robin van den Noort was het eindpunt van een geniale aanval waarin meerdere spelers van VV Oosterhout zich lieten gelden met technische hoogstandjes en Robin wist vrijstaand voor het doel het laatste zetje te geven.
Verwacht werd dat het een walk over zou worden en dat VV Oosterhout een makkelijke middag tegemoet zou gaan. Dit werd het echter niet. Na enkele goede kansen op de 2-0 kwam Alliance uit het niets op 1-1. Een afvallende cornerbal kwam ongelukkig terecht op de hand van een Oosterhoutse verdediger en een strafschop voor Alliance was een feit. Deze werd resoluut binnen geschoten en de ploegen waren weer in evenwicht.
VV Oosterhout wist zich te herstellen en wist ook weer op voorsprong te komen. Een vrije trap van Robin van den Noort werd niet goed verwerkt door de doelman van Alliance en Kevin Ernst was er als de kippen bij om de 2-1 binnen te tikken. Vlak daarna kwam VV Oosterhout op 3-1 toen Stefan Kok aan mocht leggen voor een terecht toegekende strafschop. Zoals gebruikelijk schoot Stefan de bal onberispelijk binnen en leek VV Oosterhout met een ruime voorsprong de rust te bereiken. Echter kwam Alliance net voor rust terug tot 3-2 toen zij profiteerden van onoplettendheid en onzorgvuldigheid in de verdediging van VV Oosterhout waarna de middenvelder van Alliance simpel kon binnen schieten. Ruststand 3-2.
De tweede helft werd een totaal ander beeld dan de eerste helft. Alliance kwam meer aan voetballen toe en werd gevaarlijker en gevaarlijker. Dit was vooral te danken aan VV Oosterhout dat erbarmelijk slecht uit de kleedkamers kwam. Het zegt genoeg dat VV Oosterhout in de totale tweede helft geen enkele kans heeft gecreëerd. Daar Alliance een supergretige linksbuiten als invaller binnen de lijnen bracht werd het vooral zijn middag. De verdediging van VV Oosterhout had zijn handen vol aan hem en hij was het ook die met een goede actie de 3-3 op het scorebord bracht. Normaliter zou VV Oosterhout de rug rechten en de wedstrijd weer in handen nemen maar vandaag was dat dus niet het geval. Al hadden we twee weken doorgespeeld, VV Oosterhout zou niet gescoord hebben. Tot overmaat van ramp wist Alliance ook op 3-4 te komen en de wijze waarop was illustratief voor de wedstrijd. Na een cornerbal kwam de bal op het hoofd van een Oosterhout speler terecht die de bal rustig en beheerst terug wilde koppen op z'n doelman. Alles leek goed te gaan behalve de hoogte van de bal want tot ontzetting van heel Oosterhout verdween de bal met een ruime boog over de doelman in het doel van VV Oosterhout. 3-4 en wedstrijd gespeeld. Alliance kreeg nog kansen op een ruimere zege maar dit bleef VV Oosterhout gelukkig bespaard.
Was deze nederlaag een afgang? Misschien wel. Was deze nederlaag een wanprestatie? Zeker wel. Heeft VV Oosterhout met deze nederlaag zijn eigen glazen ingegooid m.b.t. ranglijst? Zeker niet!
Hoe bizar ook, alle concurrenten wisten vandaag ook te verliezen waardoor VV Oosterhout totaal geen schade heeft opgelopen. Wel zijn er enkele ploegen die dichterbij komen en gezien het programma van de laatste drie speeldagen wordt het slot van dit seizoen nog een waar spektakel. VV Oosterhout komt sowieso alleen nog maar uit tegen directe concurrenten. Volgend weekend is een vrij weekend maar de week erop is de eerste kraker als VV Oosterhout het uit opneemt tegen VV Seolto. De week erop volgt de topper thuis tegen TGG en de laatste speeldag beloofd een ware thriller te worden als de gehele top 6 dan tegen elkaar speelt: Olympia'60 - Seolto, ONI - TGG en VV Oosterhout - Boeimeer. Wat een affiches!
Volgende week dus geen wedstrijd voor VV Oosterhout en zodoende hebben we twee weken de tijd om de boel weer op de rit te krijgen.
Rest ons alleen nog om Olympia'60 te feliciteren met het kampioenschap in de 4e Klasse D. Terechte kampioen? Zeker! Beste aanval? Zeker! Beste verdediging? Zeker! Beste ploeg?.......nee, sorry maar dat blijft VV Oosterhout ;-)