Gehavend VV Oosterhout pakt punt.

DVO'60 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

7 november 2015 14:30

Rijswijk, C.P.C. van

Grensrechter DVO’60 fopt de goed leidende scheidsrechter in de laatste seconde!

Na de euforische overwinning afgelopen week tegen stadgenoot SCO/TOFS (1-0) en het daaropvolgende feestje wat er werd gevierd, naar aanleiding van de behaalde 1e periodetitel, stond vandaag voor VV Oosterhout de thuiswedstrijd tegen het Roosendaalse DVO'60 op het programma. Een, op papier, tegenstander waar VV Oosterhout normaliter geen moeite mee zou hebben en 'gewoon' drie punten zou tegen moet pakken.

Echter ging dit op voorhand al een lastige opgave worden aangezien VV Oosterhout maar 13 man had waarvan 9 fitte spelers. Op een selectie van 26 (!) man dus een hard gelach maar ondanks het spelersprobleem (trainer Jeffrey van Korven moest uit noodzaak als 3e wissel fungeren) gingen we de wedstrijd in met de gedachte dat we de 3 punten in eigen huis zouden houden.

Het verslag van de wedstrijd kan ik eigenlijk heel kort houden.

VV Oosterhout was de ploeg die het spel bepaalde maar omdat het té slordig en onzorgvuldig voetbalde kon de ploeg geen vuist maken tegen het niet onverdienstelijk voetballende DVO'60.

De eerste helft was eigenlijk niet om aan te zien en afgezien van een paar doelpogingen kon VV Oosterhout niet echt gevaarlijk worden. Ook DVO'60 kon weinig gevaar stichten maar ondanks dat kwamen zij in de 30ste minuut wel op een 0-1 voorsprong. Het frappante was dat deze goal viel uit notabene een aanval van VV Oosterhout. De goed lopende aanval werd echter door een foutieve inspeelpass opgepakt door een speler van DVO'60 die razendsnel de counter inzette en uiteindelijk de spits bereikte die geen fout maakte en de 0-1 op het scorebord bracht. De 0-1 bleek tevens de ruststand.

In de tweede helft tapte VV Oosterhout uit een ander vaatje. Het spel werd beter en verzorgender doch elke tweede bal werd verloren waardoor DVO'60 in de wedstrijd bleef en bleef geloven in een goed resultaat. Door de constante druk van VV Oosterhout kon een goal niet  uitblijven maar diverse mogelijkheden waren niet aan VV Oosterhout besteed.

Het duurde uiteindelijk tot de 80ste minuut dat eindelijk de 1-1 viel, en hoe! Op 20 meter van de goal kreeg Mark Snoeren de bal op borsthoogte ingespeeld en met een fluwelen borstaanname lag hij de bal panklaar voor zijn rechterpantoffel en joeg de bal op sublieme wijze hoog in de korte hoek van het doel.

1-1 en hét sein voor VV Oosterhout om alsnog die felbegeerde 3 punten binnen te slepen.

Uiteindelijk leek het ook te gebeuren toen in de allerlaatste seconde van de wedstrijd Mark Snoeren op de achterlijn de bal wist binnen te houden en Stefan Kok met een goede pass wist te bedienen waarna Stefan eenvoudig de 2-1 wist binnen te schieten echter werd deze treffer volstrekt onterecht afgekeurd door de scheidsrechter die het vlagsignaal van de grensrechter (deze man vlagde voor een achterbal daar waar de bal ruim binnen bleef wat hij later ook ruiterlijk toegaf) overnam waardoor de stand 1-1 bleef en VV Oosterhout en DVO'60 het beiden moesten doen met één punt.

Achteraf gezien, nadat alle wedstrijden van vandaag gespeeld waren, bleek het puntenverlies van VV Oosterhout toch kostbaar t zijn. Koploper Boeimeer verloor namelijk van Good Luck, nummer drie Olympia'60 wist eenvoudig te winnen van Alliance en nummer vier Seolto moest het onderspit delven tegen ONI. Als VV Oosterhout dus had gewonnen had de ploeg bovenaan gestaan in de competitie. Maar dat is achteraf praten. Op dit moment staat  VV Oosterhout op een keurige 3e plaats met maar één punt achterstand op beide koplopers Olympia'60 en Boeimeer. Alles ligt dus nog volledig open in de 4e klasse D.

Aanstaande zaterdag speelt VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen laagvlieger Alliance uit Roosendaal. Hopelijk kunnen we dan met een fitte en brede selectie wel de drie punten uit het vat slepen. Aanvang 14.30 uur MV