VV Oosterhout geeft NOAD geen kans

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

18 oktober 2015 14:30

Engelkes, W.J.

Met een warm en koud buffet in het vooruitzicht is het lekker voetballen!

VV Oosterhout trad afgelopen zondag aan tegen Noad uit Tilburg. Een ploeg die al jaren bovenin de derde klasse speelt en dat ook dit seizoen doet. De Oosterhouters die vorige week tegen een nederlaag aanliepen hadden wat recht te zetten deze middag. Dat was al te zien in de eerste minuut van de wedstrijd.

Spits Yesewindum Gire werd door Stijn Biemans de diepte in gestuurd, maar zag zijn inzet naast het doel gaan. In de tweede minuut was Jeffrey van Baal de Tilburgse verdediging te snel af en werd door de doelman in het strafschopgebied onderuit gehaald. De scheidsrechter was nog niet bekend met de snelheid van Jeffrey van Baal en gaf tot ieders verbazing geen strafschop, maar een vrije trap tegen omdat hij dacht dat van Baal vanuit buitenspelpositie was vertrokken terwijl dit zeker (lees enkele meters) niet het geval was. Na tien minuten spelen liet Noad even van zich gelden en creëerde twee kansen achter elkaar. Bij de Tilburgse spitsen stond het vizier niet op scherp en de kansen werden niet benut. Na een kwartier spelen was het rechtsback Matthew Coenraadts die opkwam en een crosspass gaf aan linkerspits Yeswindum Gire. Deze omspeelde handig enkel Tilburgse verdedigers en schoot de bal achter de doelman 1-0. Een paar minuten later was daar bijna de tweede treffer voor VV Oosterhout. Een mooie een-twee door het hart van de Tilburgse verdediging werd ternauwernood gered door de doelman. In de 32e minuut was daar wel de 2-0. Het was Jeffrey van Baal die Stijn Biemans vrij zag taan, deze gaf een steekbal op Yeswindum Gire die beheerst afrondde. Met deze stand ging men de rust in. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. VV Oosterhout zocht de aanval en Noad hield tegen waar het kon en schuwde de harde overtreding niet op de VV Oosterhoutse benen. Yeswindum Gire kreeg een uitgelezen kans om zijn derde treffer deze middag te maken. Na goed voorbereidend werk van Jeffrey van Baal kwam hij vrij voor het doel. Zijn schot werd gekeerd door de keeper. Zo liep de wedstijd ten einde en was er in blessuretijd nog een kans voor Tarik Maamar. Hij schot voor een vrijwel leeg doel voorlangs en was de ruststand ook de eindstand. Volgende week is er geen competitie maar speelt VV Oosterhout op zondag 25 oktober een wedstrijd in de eerste KO-ronde van de bekerstrijd uit tegen Grenswachters. Op sportpark De Buizerd, Koppelstraat 1D Putte. Aanvang wedstrijd 14.30. JPR.