VV Oosterhout Zaterdag1: matige vertoning, wel drie punten

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

10 oktober 2015 14:30

Spoor, L.

Na het zure gelijke spel tegen Unitas'30 vorige week moest VV Oosterhout vandaag thuis aantreden tegen de pensionado's van Beek Vooruit. Dit team, bestaande uit oud-profs uit de omgeving Breda, moet het vooral hebben van de geniale ingevingen van hun 'ster' spelers Johan Gabriels (oud trainer VV Oosterhout) en Pierre van Hooijdonk en juist deze spelers ontbraken vandaag. Appeltje eitje zou je dus zeggen.

Vanaf minuut één waren de intenties van Beek Vooruit duidelijk. Inzakken, verdedigen, de tegenstander irriteren en hopen op een counter. VV Oosterhout was heer en meester maar wist het vele balbezit en dito kansen niet uit te buiten. Waar het na een half uur al 5-0 had moeten staan stond er tot verbijstering van alle aanwezigen op Sportpark De Contreie nog steeds een 0-0 tussenstand op het scorebord. Pas in de 34e minuut wist VV Oosterhout dan eindelijk op voorsprong te komen. Een voorzet vanaf de linkerkant van Matt van Gorkom kwam terecht bij Kevin Ernst die de bal met rechts aan nam en met z'n linkerbeen feilloos de bal in het net schoot. Nog voor rust had VV Oosterhout de score moeten uitbreiden maar vanwege het ontbreken van de scherpte bij sommige spelers bleef het tot de rust 1-0.

Na enkele harde woorden in de rust en afspraken die gemaakt werden begonnen beide teams aan de tweede helft. Captain Robbin Celi had plaats gemaakt voor Robin Versluijs waardoor papa in spé Koen Dekkers de aanvoerdersband om kreeg die hij met verve droeg.
Over de tweede helft kunnen we kort zijn: deze was niet om aan te zien. Doordat VV Oosterhout de pensionado's van Beek Vooruit liet voetballen werd het nog onnodig spannend, óók doordat VV Oosterhout de wederom vele kansen niet kon benutten. Naarmate de wedstrijd vorderde, werd de wedstrijd spannender. Beek Vooruit wist geen echte kansen te creëren aangezien de kwaliteit hiervoor ontbrak.
Toen na 90 minuten de scheidsrechter floot voor het eindsignaal met een 1-0 eindstand als resultaat reageerde iedereen opgelucht maar stonden sommige koppies wel op onweer.
Bijna had VV Oosterhout drie punten verspeelt tegen een, met alle respect, ballenteam. Vanwege het ontbreken van scherpte, inzet, taken uitvoeren en mentaliteit maakte VV Oosterhout het zichzelf onnodig lastig. Maar ondanks het slechte spel en de teleurstelling van de weer vele toeschouwers pakte VV Oosterhout de drie punten en dat is met het oog op de komende weken het belangrijkst.

Volgende week, 17-10 staat namelijk de absolute topper in de 4e Klasse D op het programma. Nummer 2 VV Oosterhout mag dan op bezoek bij koploper Olympia'60.
Olympia'60 heeft twee punten voorsprong op VV Oosterhout en voor de eerste periode staan er nog twee wedstrijden op het programma. Bij winst doet VV Oosterhout dan ook hele goede zaken en bij verlies is het voorlopig even afhaken. Nog een leuk feit: VV Oosterhout heeft in drie seizoenen nog nooit verloren van Olympia'60. Hopelijk kunnen we deze reeks vast houden en ons wellicht opmaken voor een mooi feestje. Volgende week dus Olympia’60 – VV Oosterhout zaterdag1 Aanvang 15.00 uur. Sportpark Chrispijn in Dongen. MV