VV Oosterhout Zaterdag boekt moeizame zege.

Good Luck 1

Mannen zaterdag, 1, 4e klasse D

26 september 2015 14:30

Opstraat, N.

Als er mindere wedstrijden gewonnen worden blijf je op koers!

In een slechte en saaie wedstrijd heeft VV Oosterhout een 2-0 zege geboekt op VV Good Luck uit Raamsdonksveer. Met deze zege staat VV Oosterhout nu samen met Olympia'60 bovenaan in de 4e klasse D met 10 punten uit 4 wedstrijden.

De wedstrijd tegen Good Luck leek af te stevenen op een gemakkelijke middag voor VV Oosterhout toen spits Mark Snoeren met een mooie goal zijn ploeg na 36 seconden al op een 1-0 voorsprong bracht. Niets bleek minder waar. Omdat Good Luck niet wilde voetballen door met 10 man een bus te parkeren voor hun eigen doel, lukte het VV Oosterhout juist niet hun eigen spel te spelen. Conclusie: een matte, saaie wedstrijd waar VV Oosterhout 80% balbezit had maar geen echte vuist kon maken tegen het ultra verdedigende Good Luck. Halverwege de eerste helft leek VV Oosterhout op een 2-0 voorsprong te komen toen Mark Snoeren een goede voorzet van Kevin Ernst wist binnen te tikken echter werd deze treffer wegens vermeend buitenspel afgefloten.

De tweede helft was tot en met de 75ste minuut het aanzien eigenlijk niet waard. VV Oosterhout wilde wel maar kon niet. Good Luck probeerde er af en toe met een snelle counter uit te komen maar wist zelden gevaarlijk te worden. Welgeteld één schot vanaf notabene de middellijn was het enige wapenfeit maar de bal eindige op het dak van het doel waarna doelman Remco Droog een 360 graden schroef hangend aan de lat uitvoerde waar zelfs Epke Zonderland jaloers op zou worden.
Na enkele grote kansen die helaas verprutst werden viel in de 85e minuut dan eindelijk de verlossende 2-0. Een goede voorzet van Mark van der Avoird kwam terecht bij Nicky van Seeters die de bal beheerst wist binnen te schieten.
Vlak daarna leek het zelfs 3-0 te worden maar een magistrale pass over 40 meter van Robby van Vugt was helaas net iets te hard voor spits Devie de Ronde waardoor ook deze kans helaas voorbij ging. De eindstand in deze wedstrijd werd dan ook 2-0.

Ondanks het slechte spel hield VV Oosterhout toch weer 3 punten over aan deze wedstrijd, waardoor het nog steeds ongeslagen blijft in de competitie. Slecht spelen en toch winnen is ook een kwaliteit en daarom moeten we vooral de positieve kant van deze wedstrijd zien. Nu weer op naar volgende week waar de volgende tegenstander wacht.

Zaterdag 3 oktober: Unitas' 30 - VV Oosterhout aanvang: 16.30 uur MV