VV Oosterhout zegeviert op de Contreie

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

4 oktober 2015 14:30

Briene, G.H.

VV Oosterhout speelde zondagmiddag tegen het gepromoveerde WDS 19 uit Breda. Een wedstrijd die gewonnen moest worden om zo aansluiting te behouden met de bovenste ploegen van de ranglijst. WDS 19 had in de vorige wedstrijden nog maar een punt vergaard en kwam naar VV Oosterhout om minimaal een punt mee terug te nemen naar Breda.

VV Oosterhout was geenszins van plan om hier aan mee te werken en begon sterk aan de wedstrijd. Al naar tien minuten spelen was Menno Kans dicht bij de openingstreffer. Zijn kopbal ging net over het doel. Enkele minuten later was het wel raak. Eerst was het nog Jeffrey van Baal, die na een goede actie van Tarik Maamar, de bal via de keeper hoekschop zag worden. Uit deze door Yeswindum Gire genomen hoekschop was het Stijn Biemans die door een woud van benen de bal binnenschoot 1-0. VV Oosterhout voelde dat er meer te halen was in de eerste helft en een golf van aanvallen volgde op het doel van WDS 19. De tweede treffer kon dan ook niet lang uitblijven. In de 31e minuut was het dan zover. Nadat Yeswindum Gire aan de linkerkant enkel spelers het nakijken liet werd zijn inzet nog gepareerd door de WDS 19 keeper Jordy van Brugel, maar was Jeffrey van Baal er als eerste bij om de rebound binnen te tikken 2-0. It was ook de ruststand. In de tweede helft wilde VV Oosterhout aan alle WDS 19 illusies deze middag een einde maken om zo snel mogelijk de derde treffer op het scorebord bij te schrijven. Kansen waren er wel, maar echt gevaarlijk werd men niet. Het was WDS 19 dat in de 53e minuut dichtbij de aansluitingstreffer was. Een voorzet vanaf de rechterkant ging richting de kruising van het doel. Oosterhout-doelman Arthur de Liefde stond echter op zijn post en hield zijn doel schoon. In de 65e minuut was daar de bevrijdende 3-0. Het was Tarik Maamar die Jeffrey van Baal met een splijtende pass de diepte in stuurde. Die wist wel raad met deze kans en rondde beheerst af 3-0. De wedstrijd was hiermee gespeeld, maar VV Oosterhout nam geen gas terug en bleef de aanval zoeken. Zo was het Ryan Snoeren, die na een goede vooractie van Yoeri Siemons vrij voor het doel de 4-0 binnenschoot. De eretreffer voor WDS 19 viel in de 82e minuut, maar VV Oosterhout was deze middag heer en meester op het eigen sportpark. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Waspik op het programma. Aanvang 14.30 op Elzenhage aan de Stadhoudersdijk 33 Waspik.