Eerste puntverlies VV Oosterhout

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

20 september 2015 14:30

Vlaam, P.R.C.F. de

De defensie van VV Oosterhout heeft een punt gehaald!

VV Oosterhout speelde op de derde competitiewedstrijd afgelopen zondag thuis tegen Baardwijk. Na twee gewonnen derby’s ging men op jacht naar de derde overwinning dit seizoen. Baardwijk dacht daar anders over en gaf VV Oosterhout geen millimeter ruimte om in de wedstijd te komen. Steeds waren er kleine overtredingen nodig om de VV Oosterhouters tot stoppen te brengen.

Overtredingen die, doordat de scheidsrechter het een beetje liet lopen steeds grover werden. Zodanig dat spits Ferry Jansen na 19 minuten spelen geblesseerd het veld moest verlaten. Baardwijk kreeg door deze manier van spelen de wedstrijd in haar grip. Na 23 minuten spelen was daar de Baardwijk-spits die alleen voor VV Oosterhout-doelman Arthur de Liefde opdook. Met een reflex behoede hij de spits van het scoren en de rebound werd door diezelfde de Liefde uit de bovenhoek geranseld. VV Oosterhout was zoekende de eerste helft en als ,een donderslag bij heldere hemel, stond men na 36 minuten voor met 1-0. De rechterspits Tarik Maamar gaf een afgemeten voorzet op Jeffrey van Baal die de Baardwijk-doelman kansloos liet. Ondanks deze voorsprong had Baardwijk het beste van het spel in de resterende tijd van de eerste helft. In de 44e minuut was daar bijna de gelijkmaker. Weer kwam de spits in één op één situatie met de VV Oosterhout-doelman. En de VV Oosterhout-doelman kwam nu ook als winnaar uit de strijd en zo ging VV Oosterhout met een 1-0 voorsprong de rust in. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Baardwijk zocht de aanval en VV Oosterhout verdedigde sterk onder leiding van Maarten Meuwes. In de 51e minuut een kans voor Tarik Maamar. Hij kwam in goede scoringspositie maar ging iets te ver door in de voetballende actie in plaats van de bal op doel te schieten en liet zo de kans verloren gaan. Baardwijk dat steeds meer en meer aandrong op de gelijkmaker kreeg deze ook in de 68e minuut. De spits slalomde door de VV Oosterhout verdediging en rondde beheerst af 1-1. In het laatste gedeelte van de wedstrijd kon het alle kanten op. Kansen waren er voor beide doelen maar tot scoren kwam men niet. Een terechte uitslag, waar VV Oosterhout wel het eerste puntenverlies dit seizoen leed. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Veerse Boys op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 en wordt op het gemeentelijk sportpark aan de Kloosterweg 3 ingang Parklaan in Raamsdonkveer gespeeld.