TSC – VV Oosterhout 0-1

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

13 september 2015 14:00

Buitelaar, M.

VV Oosterhout de gelukkige maar verdiende winnaar!

Vandaag de derby waar het in Oosterhout om draait. VV Oosterhout kwam op bezoek bij TSC aan de Warandelaan en na de winst op stadsgenoot SCO/Tofs was VV Oosterhout meteen tot favoriet gebombardeerd. TSC had de uitwedstrijd vorige week verloren tegen RWB.

Onder een stralend zonnetje en met een kleine 700 toeschouwers begon de wedstrijd een kwartier later, de scheidsrechter van dienst wist niet dat TSC zijn thuiswedstrijden deze jaargang om 14.00 uur begint.

De eerste helft was tam en beide teams tasten elkaar af. VV Oosterhout beschikte over meer fysieke kracht, dit fysieke spel kwam VV Oosterhout wel op 2 gele kaarten te staan. Opvallend het eerste deel was het sterke spel van Stijn Biemans en Ferry Jansen.

De grootste kans op een voorsprong was voor de ploeg van sportpark ‘De Contreie’ VV Oosterhout toen ze vlak voor de rust een vrije trap kregen op de rand van het 16 meter gebied. Menno Kans zag zijn inzet uit elkaar spatten op de paal.

TSC kwam hiermee goed weg. De 0-0 ruststand was gezien het spelbeeld de eerste helft terecht.

Na de thee geen wissels en eenzelfde spelbeeld als voor rust. Toch kon je voelen dat er iets in de  lucht hing. VV Oosterhout was in deze fase de bovenliggende partij. Als er een doelpunt gescoord zou worden dan zou de derby [pas echt losbarsten. VV Oosterhout kreeg van de scheidsrechter nog twee gele kaarten door onbezonnen spel en ook de uitblinker aan TSC zijde Jari van Helvoort kreeg de gele kaart voorgehouden.

Na schoten op doel van 2 VV Oosterhout spelers was het Tarik Mamaar. Die met een schuiver Diego Theunissen kansloos liet 0-1.

Trainer Ad van Seeters kon niet anders dan alles op de aanval gooien en deed dit ook. VV Oosterhout werd teruggedrongen, keeper Arthur de Liefde stak echter in een bloedvorm en pareerde alles en lukte dit niet dan was het Menno kans van VV Oosterhout die de bal van de doellijn kopte.

Oosterhout kreeg nog 2 kansen om de voorsprong te vergroten de deklat en Diego Theunissen konden dit echter voorkomen.

In de laatste seconden van de wedstrijd leek het een heuse derby te worden en leek het uit de hand te lopen, de scheidsrechter floot af en de punten waren voor VV Oosterhout.