Sterke seizoenstart VV Oosterhout

Mannen zondag, 1, 3e klasse B

6 september 2015 14:30

Velthoven, L.M.M. van

Stijn Biemans poneert de bal 2x in het netje!

VV Oosterhout begon de seizoenopening met de derby tegen SCO/TOFS op het eigen sportpark de Contreie. Het publiek wist mede door het goede weer de weg goed te vinden, en speelden de teams voor een vol sportpark wat zo’n derby ook verdiend. SCO/TOFS begon afwachtend aan de wedstrijd en liet VV Oosterhout het spel maken. VV Oosterhout maakte hier gebruik van en was na 5 minuten spelen dicht bij de eerste treffer. Het schot van Kazim Aydin miste echter nog scherpte en zijn schot ging naast het doel.

Tien minuten later was daar Ryan Snoeren die van zich deed spreken. Zijn schot werd echter door de SCO/TOFS-doelman tot hoekschop verwerkt. Na 20 minuten spelen kwam SCO/TOFS beter in de wedstrijd. Enkele minuten later was daar hun eerste kans van de wedstrijd. De spits zag zijn kopbal enkele meters over het doel gaan. Het werd een gelijk opgaande wedstrijd waar beide teams het verdedigend goed voor elkaar hadden. Echte doelkansen waren schaars en er werd vooral op het middenveld om de bal gestreden. Toen iedereen al met de brilstand genoegen nam als ruststand, was daar aanvoerder Stijn Biemans die daar anders over dacht. Hij legde aan voor een vrije trap vanaf 25 meter van het doel. Zijn schot was weergaloos en belandde onhoudbaar in de kruising van het doel. 1-0 voor VV Oosterhout dat zo met een voorsprong de rust inging. In het eerste kwartier van de tweede helft een fel SCO/TOFS dat op jacht ging naar de gelijkmaker. Het werd harder in de onderlinge duels , waar het echter nooit onsportief werd. Er ontstond een echte derbysfeer, waar het niet altijd even goed was,  wel spannend en met volop strijd. VV Oosterhout bleef verdedigend goed staan en kwam niet in de problemen. VV Oosterhout zelf was in de 78e minuut dicht bij zijn tweede treffer. Een schot vanaf 30 meter van Stijn Biemans ging richting de kruising van het doel. De SCO/TOFS- doelman kon er nog net zijn vingertoppen achter krijgen en hield zo VV Oosterhout van een treffer. In de 85e minuut toch de bevrijdende treffer voor VV Oosterhout. Het was Yeswindum Gire die zich langs enkele spelers slalomde en in het strafschopgebied onderuit gehaald werd. Een terechte strafschop voor VV Oosterhout. Het was aanvoerder Stijn Biemans die zich achter de bal plaatste en onberispelijk binnenschoot 2-0. Na dit doelpunt was de wedstrijd gespeeld en gaf SCO/TOFS zich gewonnen. Al met al een sterke start van de competitie van VV Oosterhout, waar volgende week weer een derby op het programma staat. VV Oosterhout speelt dan de uitwedstrijd op het sportpark “De Warande” aan de Warandelaan tegen TSC. De wedstrijd begint om 14.30.