Degradatie VV Oosterhout naar derde klasse een fait accompli!

BSC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse/3e klasse 2 nacompetitie

25 mei 2015 14:30

Horst, Y.

Na een slechte seizoenstart, een goede tweede seizoenshelft afgestraft met degradatie!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag de returnwedstrijd in de nacompetitie thuis op sportpark de Contreie tegen BSC uit Roosendaal. De vorige wedstrijd was met 4-2 verloren gegaan, dus VV Oosterhout had wat recht te zetten deze middag.

Er moest minimaal met drie doelpunten verschil gewonnen worden om de volgende ronde te bereiken.

Daar zag het de eerste 45 minuten van de wedstrijd niet naar uit. BSC was de betere ploeg op het veld en VV Oosterhout kon geen vuist maken in deze eerste helft. In de 20e en 25e minuut moest doelman Ramon Everduim twee keer handelend optreden en hield hij VV Oosterhout in de wedstrijd. In de 28e minuut dacht BSC op voorsprong te komen, maar deze treffer werd terecht afgekeurd wegens buitenspel. De eerste kans voor VV Oosterhout was na 35 minuten spelen. Jeffrey van Baal gaf een voorzet op Noël Sipkens, die zijn inzet via het been van een BSC-verdediger net naast zag gaan. In de 40e minuut kreeg de BSC-spits drie kansen op rij, zijn eerste schot vrij voor het doel kwam op de paal, daarna was het Robin Versluis die tot tweemaal toe de rebound van de doellijn keerde en een achterstand voorkwam. Ruststand 0-0. In de tweede helft een heel ander VV Oosterhout. Een elftal dat voorop ging in de strijd om de degradatie te ontlopen. Dat resulteerde al in de 49e minuut in de openingstreffer voor VV Oosterhout. Een vrije trap vanaf 18 meter van het doel werd door Stijn Biemans onhoudbaar binnengeschoten 1-0. Het tweede doelpunt van VV Oosterhout liet niet lang op zich wachten. In de 56e minuut een vrije trap van Ron Heijmans. Deze zag Robin Versluis vrij staan en deze kon de bal in de touwen koppen 2-0 voor VV Oosterhout. Met deze treffer was de stand gelijk getrokken, maar VV Oosterhout wilde meer en zo de wedstrijd in de reguliere speeltijd beslissen. De ploeg bleef de aanval zoeken en in de 80e minuut dacht VV Oosterhout de bevrijdende derde treffer te maken. Uit een hoekschop kopte Ferry Jansen de bal in het doel, maar de scheidsrechter en alleen hij zag een overtreding vooraf begaan door diezelfde Ferry Jansen en keurde de treffer af. In de 85e minuut dacht heel VV Oosterhout aan een strafschop toen een BSC- verdediger de bal met de hand wegsloeg in het strafschopgebied. De scheidsrechter wuifde het echter weg en zo werd een goede kans op de derde beslissende treffer ontnomen. In de 89e minuut dan toch de tegentreffer die voor VV Oosterhout de degradatie betekende. De BSC-spits kwam vrij voor de doelman en schoot de bal in het doel 2-1. Bijna direct na deze treffer floot de scheidsrechter af en was voor VV Oosterhout de degradatie naar de derde klasse een feit. Zo eindigt het seizoen toch nog met een kater. Na een slechte start van de eerste seizoenshelft, was daar een uitstekende tweede helft van het seizoen waar het onmogelijke, handhaving, toch nog bijna mogelijk was geworden. Een uitstekende prestatie van het team dat gevochten heeft voor elke meter om die tweede klasse te behouden. Een goede basis om volgend seizoen weer vol vertrouwen tegemoet te zien. JPR.