Onnodig verlies VV Oosterhout in nacompetitie

Mannen zondag, 1, 2e klasse/3e klasse 2 nacompetitie

17 mei 2015 14:30

Verpaalen, J.M.E.M.

Maandag 25 mei moet het dan maar gebeuren!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondag de eerste wedstrijd in de nacompetitie voor behoud in de tweede klasse uit tegen BSC uit Roosendaal. Het werd een wedstrijd met twee gezichten waar VV Oosterhout een onnodige nederlaag leed. BSC startte fel aan de wedstrijd en VV Oosterhout had geen grip op het onstuimige voetbal van de tegenstander. Dat resulteerde in een achterstand in de 7e minuut. Een aanval over de linkerkant waaruit een voorzet volgde werd keurig binnengeschoten 1-0. VV Oosterhout kreeg na een kwartier spelen meer controle op de wedstrijd en het was Stijn Biemans, na prima voorbereidend werk van Noël Sipkens, de bal in de kruising schoot en zo de 1-1 op het scorebord liet aantekenen. VV Oosterhout was in deze fase de beter voetballende ploeg en zag dat in de 22e minuut beloond worden met de tweede treffer deze middag Een vrije trap van Ron Heijmans werd over de keeper gekopt door Noël Sipkens, kwam op de paal, maar de rebound werd door een BSC speler in eigen doel gewerkt. 1-2 voor VV Oosterhout. Enkele minuten later was VV Oosterhout dicht bij de derde treffer, maar Kazim Aydin zag zijn schot vanaf 30 meter net over gaan. VV  Oosterhout kwam tot de rust niet meer in problemen en zo ging men aan de thee met een 1-2 voorsprong. In de tweede helft een heel andere wedstrijd. BSC ging op jacht naar de gelijkmaker en een VV Oosterhout dat de controle over de wedstrijd kwijt was. In de 52e minuut een streep vanaf 15 meter van de vrijstaande spits die in de kruising belande en zo was het 2-2. BSC rook haar kans en het was aan doelman Ramon Everduim te danken, die met enkele goede reddingen zijn ploeg nog lang op de been hield. In de 75e minuut moest ook hij het onderspit delven toen een BSC-aanvaller vrij voor het doel de hoek uit kon kiezen en de 3-2 binnenschoot. VV Oosterhout probeerde na deze treffer de aanval te zoeken, maar kreeg de deksel op de neus in de 82e minuut. Een perfect uitgevoerde counter over drie schijven werd afgerond door de BSC-spits 4-2. De nederlaag kwam aan bij VV Oosterhout, maar volgende week maandag kan de ploeg zich revancheren en laten zien dat VV Oosterhout in de tweede klasse thuis hoort. Gezien het spel van de eerste helft is dat mogelijk om op het eigen sportpark deze achterstand om te buigen in een goed resultaat. De wedstrijd begint om 14.30. JPR.