VV Oosterhout zegeviert in Tilburgse thriller!

RKTVV 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

6 april 2015 14:30

Souwen, R.A.H.J.

Mascotte Lars en Ramon Everduim nemen de 3 punten mee!

VV Oosterhout mocht tweede paasdag aantreden in de uitwedstrijd tegen RKTVV uit Tilburg. Deze ploeg had zaterdag gewonnen en zou bij een overwinning zeker zijn van handhaving in de tweede klasse. VV Oosterhout heeft de punten hard nodig in de strijd tegen degradatie en een overwinning zou meer dan welkom zijn. Het werd een ware thriller op het sportpark van RKTVV.

Al na 15 minuten spelen had RKTVV twee mogelijkheden gehad om op voorsprong te komen maar de scherpte bij de Tilburgse spitsen ontbrak nog in de openingsfase. Naar mate de eerste helft vorderde kreeg VV Oosterhout meer grip, hierdoor ontstond een gelijk opgaande wedstrijd waarin de kansen schaars waren. Mochten er al doelpogingen ondernomen worden dan waren ze voor RKTVV. Zo moest doelman Ramon Everduim kort voor het verstrijken van de eerste helft tot tweemaal toe handelend optreden en behoedde er zo VV Oosterhout voor, dat er met een achterstand gerust kon worden. Ruststand 0-0.

In de tweede helft hetzelfde beeld, de wedstrijd werd grotendeels op het middenveld gespeeld en RKTVV was de iets beter voetballende ploeg, daar waar VV Oosterhout het meer van strijd moest hebben. Dan in de 65e minuut een vrije trap voor VV Oosterhout. Ron Heijmans plaatste zich achter de bal, gaf een afgemeten voorzet op Robin Versluis die de bal onhoudbaar achter de Tilburgse doelman schoot 0-1. Door deze treffer was RKTVV even de grip op de wedstrijd kwijt en kreeg Jeffrey van Baal in de 75e minuut nog een kans op de tweede treffer voor VV Oosterhout. Hij zag echter zijn inzet gekeerd worden door de RKTVV-doelman. Hierna was het alleen maar RKTVV dat de aanval zocht en kwam VV Oosterhout niet verder dan de bal tegen houden. Voor het in grote getale meegekomen VV Oosterhout-publiek werd het een zeer spannend laatste kwartier waar de zenuwen voelbaar aanwezig waren. RKTVV creëerde kans op kans, maar het was doelman Ramon Everduim die deze middag de grote sta-in-de-weg was voor de Tilburgers. Wat ze ook probeerde, schoten van afstand, kopballen, alleen voor de keeper steeds was de doelman op zijn post. Zelfs in de vijf minuten blessuretijd toen de druk op het VV Oosterhout doel bijna onhoudbaar werd en RKTVV nog zes corners kreeg was de doelman heer en meester in het strafschopgebied. Toen de scheidsrechter voor de laatste maal floot was daar de grote vreugde en blijdschap bij de spelers, staf en supporters met deze zwaar bevochten en belangrijke overwinning. Volgende week staat de wedstrijd tegen VOAB op het programma. De wedstrijd is op het eigen sportpark de Contreie aanvang 14.30. JPR.