VV Oosterhout verliest in Zeeland

Zeelandia Middelb. 1 (zon)

VV Oosterhout 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

10 mei 2015 14:30

Loontjens, J.P.M.

De ploeg bereidt zich al voor op de nacompetitie!

VV Oosterhout moest deze zondagmiddag de reis maken naar Zeelandia Middelburg om daar de laatste competitiewedstrijd te spelen van dit seizoen. Voor de Oosterhouters stond er niet veel meer op het spel dan de eer, terwijl Zeelandia Middelburg de wedstrijd moest winnen om eventueel bij puntverlies van Uno Animo kampioen te worden.

In een volgepakt sportpark was daar de aftrap om 14.30 die voor VV Oosterhout in het eerste half uur niet goed verliep. Al in de 13e minuut kwam Zeelandia Middelburg verdiend op voorsprong. In een goed uitgespeelde aanval kwam de spits vrij voor doelman Everduim en schoot de 1-0 binnen. Het tweede doelpunt van Zeelandia Middelburg viel in de 20e minuut. In een goed opgezette aanval over de rechterkant kwam de bal voor de voeten van de Zeelandia Middelburg-spits die zo de 2-0 aantekende. Na 30 minuten spelen herpakte VV Oosterhout zich en kreeg meer grip op de wedstrijd. Zo was VV Oosterhout enkel malen dicht bij de aansluitingstreffer. In de 38e minuut was het dan wel raak. Uit een voorzet van Memik Kizilcik was het de laatste man die de bal achter zijn eigen doelman schoot 2-1. Zeelandia Middelburg zorgde er nog voor de rust voor dat de voorsprong weer twee doelpunten was. In de laatste minuut van de eerste helft werd de spits de diepte ingestuurd en hij rondde beheerst af 3-1.

In de tweede helft een feller VV Oosterhout. Zo was Memik Kizilcik al in de 47e minuut bij een doelpunt, maar hij zag zijn schot net over gaan. In de 57e minuut was daar de tweede treffer voor VV Oosterhout. Uit een voorzet van Memik Kizilcik was het Yeswindum Gire die de 3-2 binnen schoot. Na deze treffer was Zeelandia Middelburg weer wakker en enkele minuten later werd uit een voorzet gescoord en stond de 4-2 op het scorebord. Dat VV Oosterhout over een goede jeugdopleiding beschikt kwam deze middag tot uiting. Trainer Leon Hutten bracht de 16 jarige Dion Hoefnagels en de 17 jarige Yoeri Simons in het veld. Dacht Zeelandia Middelburg de wedstrijd al binnen te hebben, deze twee spelers brachten de wedstrijd voor VV Oosterhout weer op gang en lieten zien dat ze uit het goede voetbalhout gesneden zijn. VV Oosterhout kreeg het betere van het spel en in de 87e minuut was daar de 4-3. Een vrije trap van Stijn Biemans werd door de doelman van Zeelandia Middelburg in eigen doel verwerkt. Zo waren er nog enkel spannende minuten voordat de scheidsrechter de laatste maal deze middag floot. Eindstand 4-3. Doordat ook Uno Animo hun wedstrijd won is er aankomende donderdag in Dinteloord de beslissingswedstrijd om het kampioenschap in deze klasse tussen Zeelandia Middelburg en Uno Animo. VV Oosterhout dat al zeker was van de nacompetitie eindigde dit seizoen op plaats elf. Volgende week zondag speelt VV Oosterhout de eerste wedstrijd voor behoud in de tweede klasse uit tegen BSC uit Roosendaal. JPR.