VV Oosterhout speelt nacompetitie voor behoud in de tweede klasse!

JEKA 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

3 mei 2015 14:30

Briene, G.H.

Strijdlust en de juiste trainer op het juiste moment!

Wat in de winterstop nog voor onmogelijk werd gehouden, is na een goede tweede seizoenshelft werkelijkheid geworden voor VV Oosterhout. De rechtstreekse degradatie naar de derde klasse is afgewend en de nacompetitie is behaald.

Afgelopen zondagmiddag speelde VV Oosterhout tegen RKVV Jeka uit Breda. Bij winst was de ploeg zeker van het spelen van de nacompetitie voor lijfsbehoud in de tweede klasse.

VV Oosterhout begon scherp aan de wedstrijd en dit resulteerde in de eerste minuut al in een voorsprong. Door een slechte spelhervatting van de Jeka-keeper kwam de bal in de voeten van Yeswindum Gire. Deze zag dat Stijn Biemans in een betere scoringspositie stond, speelde de bal af en Biemans scoorde met een bekeken schot de 1-0.

Drie minuten later was Jeka dicht bij de gelijkmaker. Een voorzet gedragen door de wind ging richting de kruising. Doelman Ramon Everduim kon er nog net zijn vingertoppen achter zetten en zo bleef de 1-0 op het scorebord staan. Jeka had het meeste balbezit maar echt gevaarlijk voor het VV Oosterhout doel werd het niet. In de 37e minuut was VV Oosterhout dicht bij de tweede treffer. Martijn Timmermans kreeg de bal in het 16 metergebied. Hij omspeelde een Jeka-verdediger, schoot de bal langs de doelman maar zag zijn inzet nog net voor de doellijn weggehaald worden. Pech voor VV Oosterhout, zo was de ruststand 1-0.

Na de rust een beter Jeka, dat op jacht ging naar de gelijkmaker. VV Oosterhout stond echter sterk te verdedigen en was bereid om voor elke meter te strijden. Jeka kreeg hierdoor geen echte kansen in de tweede helft. De beste kans was nog voor VV Oosterhout. In de 63e minuut werd Jeffrey van Baal de diepte ingestuurd, hij kwam alleen voor de Jeka-keeper, maar zag zijn inzet via de keeper net naast gaan. In de 98e minuut kwam voor VV Oosterhout dan eindelijk het laatste  en verlossende fluitsignaal deze middag van de scheidsrechter en was de winst binnen. Door deze zege speelt VV Oosterhout nacompetitie. VV Oosterhout heeft uit de laatste tien wedstijden 21 punten behaald, een fantastische teamprestatie. Volgende week staat de laatste competitiewedstrijd op het programma. VV Oosterhout speelt dan om 14.30 uit tegen Zeelandia Middelburg. JPR