Hardwerkend VV Oosterhout pakt punt in Zeeland.

HVV'24 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

26 april 2015 14:30

Nieuwenhuyze, E. van

Beter een ‘vogelpunt’ in de hand dan drie achterlaten in Zeeland!

Afgelopen zondag stond de uitwedstrijd tegen HVV ’24 uit Hulst op het programma. Een belangrijke wedstrijd voor beide teams, VV Oosterhout heeft de punten hard nodig om de nacompetitie te ontlopen en HVV ’24 was bij een zege zeker van lijfsbehoud in de tweede klasse. VV Oosterhout werd gesteund door een grote schare supporters die deze verre reis voor lief namen om hun ploeg aan te moedigen.

Het werd een voetbalspektakel deze middag die op het scherpst van de snede werd uitgevochten. HVV ’24 begon sterk aan de wedstrijd en zo waren de eerste kansen ook voor de hulsternaren. Onder leiding van Maarten Meeuwis hield men het eerste kwartier stand in de VV Oosterhout verdediging. Na twintig minuten spelen was daar toch de 1-0 voor HVV ’24. De HVV’24 spits werd duidelijk in buitenspelpositie aangespeeld maar de Zeeuwse scheidsrechter liet doorspelen en zo kon hij vrij voor de VV Oosterhout doelman de 1-0 binnen schieten. Een paar minuten later was daar bijna de tweede treffer voor HVV’24 maar de spits schoot vrij voor het doel hard naast. De eerst kans voor VV Oosterhout was na een half uur spelen. Yeswindum Gire werd de diepte ingestuurd maar nu besloot de scheidsrechter wel te fluiten voor buitenspel terwijl dit duidelijk niet het geval was (hoeveel kun je hebben). In het laatste kwartier van de eerste helft kwam VV Oosterhout beter in de wedstrijd en werden er door beide teams geen echte kansen meer gecreëerd. Ruststand 1-0. In de tweede helft was het eerste gevaar van HVV ’24. Een goede voorzet vanaf de rechterkant werd door de vrijstaande spits naast gekopt, Een minuut later was VV Oosterhout bijna weer op gelijke hoogte met HVV ‘24. Een schot van Yeswindum Gire ging vanaf 20 meter naast het doel. In de 52e minuut een voorzet van Noël Sipkens die iets te scherp was en zo kon Yeswindum Gire net niet bij de bal om de gelijkmaker binnen te schieten. In de 66e minuut was het wel raak voor VV Oosterhout. Een aanval opgezet door Noël Sipkens werd door enkele spelers een keer geraakt en door Stijn Biemans fantastisch afgerond 1-1. Na deze treffer had VV Oosterhout het betere van het spel en ging op zoek naar het tweede doelpunt. In de 80e minuut was het dan bijna zover. Een vrije trap van Guston Remie kwam voor de voeten van Noël Sipkens, die van dichtbij de bal over het doel schoot. In de resterende minuten was het spannend en werd er hard gestreden voor elke meter maar echte kansen bleven uit en hield VV Oosterhout een punt over aan deze wedstrijd. Volgende week speelt VV Oosterhout thuis op sportpark de Contreie tegen JEKA uit Breda. Aanvang wedstrijd 14.30 JPR.