VV Oosterhout doet prima zaken in Wouw.

Cluzona 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

19 april 2015 14:30

Verpaalen, J.M.E.M.

De ploeg staat nu 3 punten verwijderd van rechtstreekse handhaving!

VV Oosterhout speelde afgelopen zondagmiddag tegen Cluzona uit Wouw, een ploeg die de laatste weken afgezakt is naar de onderste regionen van de ranglijst. Een directe concurrent voor VV Oosterhout dus. De ploeg die deze wedstrijd winnend afsluit zou goede zaken doen op de ranglijst. Het zou een zinderende middag worden waar beide ploegen streden op het scherpst van de snede en tot het uiterste gingen.

Cluzona had het eerste half uur het beste van het spel en er waren enkele gevaarlijke momenten voor het VV Oosterhout-doel. Doelman Ramon Everduim liet zien uit het goede keepershout gesneden te zijn en hield zijn team in deze fase op de been. Na een half uur spelen nam VV Oosterhout het initiatief over en in de 37e minuut kwam men op een 0-1 voorsprong. Na een goed actie vooraf van Yeswindum Gire en Ferry Jansen, kwam de bal bij Stijn Biemans. Deze schoot de bal in de kruising van het doel en liet zo de Cluzona-doelman kansloos. Het was nog niet over voor VV Oosterhout in de eerste helft. In de 40e minuut stuurde Yeswindum Gire, Jeffrey van Baal de diepte in. Hij was iets eerder bij de bal dan de Cluzona-doelman en met een sublieme voetbeweging zette hij de meegelopen Ferry Jansen vrij voor het doel, die deze kans niet onbenut liet 0-2. Met deze stand ging men de rust in.

In het begin van de tweede helft een aandringend Cluzona dat op jacht ging naar de aansluitingstreffer. VV Oosterhout verdedigde goed maar moest in de 60e minuut toch een tegentreffer incasseren. Uit een hoekschop werd de bal niet goed verwerkt en de Cluzona-spits schoot de 1-2 binnen. Met nog een half uur te spelen zette Cluzona alles op de aanval, en werd het een echte degradatiewedstrijd. Het voetbal was niet altijd even goed, maar spannend was het zeker. De beste kansen waren nog voor de VV Oosterhouters. Deze zagen tot tweemaal toe de bal van de doellijn gehaald worden en zo bleef de bevrijdende derde treffer uit. Toen de scheidsrechter in de 96e minuut het laatste fluitsignaal liet klinken deze middag was de opluchting en blijdschap groot. Het was een verdiende maar zwaar bevochten overwinning van VV Oosterhout, dat hierdoor twee plaatsen steeg op de ranglijst en nu op plaats tien staat en nog maar op drie punten achterstand staat voor rechtstreekse handhaving. Volgende week staat de uitwedstrijd tegen HVV’24 uit Hulst op het programma. De wedstrijd begint om 14.30 op sportpark HVV’24 aan de Zandstraat 9 te Hulst in Zeeuws Vlaanderen.