VV Oosterhout verliest van een betere ploeg.

VOAB 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

12 april 2015 14:30

Steeman, G.

Hoe vaker je wint hoe dichterbij  de eerste verliespartij komt!

VV Oosterhout dat al weken de punten bij elkaar voetbalt in strijd tegen degradatie liep zondagmiddag tegen een nederlaag aan. Zes wedstrijden op rij werden er niet verloren en er was weer hoop in de VV Oosterhout gelederen op rechtstreekse handhaving in de tweede klasse. Waar strijdlust een van de belangrijkste wapens was de afgelopen weken zagen de supporters hier in de thuiswedstrijd tegen VOAB niet veel van. VV Oosterhout begon slap aan de wedstrijd, persoonlijke duels werden niet gewonnen, passes kwamen niet aan en VOAB maakte daar dankbaar gebruik van. In de 14e minuut was daar de 0-1. Er werd niet goed verdedigt en de VOAB-spits schoot de 0-1 van dichtbij binnen. Na dit doelpunt ging VV Oosterhout iets beter voetballen en langzaam maar zeker kwamen er ook kansen. Zo was Robin Versluijs in de 35e minuut dichtbij de gelijkmaker, maar hij zag zijn inzet via de vingertoppen van de doelman over het doel gaan. Met een achterstand ging VV Oosterhout de rust in.

In het begin van de tweede helft eenzelfde beeld. VV Oosterhout kwam niet sterk uit de kleedkamer en VOAB was de betere ploeg. Dat kwam tot uiting in de 58e minuut toen de VOAB-aanvaller niet gehinderd werd en de bal in het VV Oosterhoutse doel schoot 0-2. VV Oosterhout dat afgelopen weken had laten zien dat er pas verloren was als de ploeg in de bus zat, rechte de rug en zette vol in op de aanval. Zo was de ingevallen Memik Kizilcik in de 74e minuut dicht bij de aansluitingstreffer maar zijn schot ging via de lat over. In de 79e minuut was het wel raak. De scheidsrechter gaf een vrije trap op 35 meter van het doel. Ron Heijmans schoot met een streep de bal in de kruising 1-2. VV Oosterhout ging hierna op zoek naar de tweede treffer en in de 82e minuut was Jeffrey van Baal daar nog dicht bij. Zijn schot ging rakelings naast het doel. Doordat VV Oosterhout zich alleen op de aanval richtte, kwam er in de verdediging meer ruimte. Zo was het in de 90e minuut een spelhervatting van de VV Oosterhout-doelman die in de voeten kwam van de VOAB-spits. Deze ging richting het doel en rondde beheerst af 1-3. Hiermee was de wedstrijd gestreden en was de 1-4 nog voor de statistieken. Volgende week staat de belangrijke uitwedstrijd tegen Cluzona op het programma. Deze wedstrijd wordt gespeeld aan de Doeldreef 50 te Wouw aanvang 14.30. JPR.