Stadsderby TSC – VV Oosterhout een groot spektakel in 2e helft 3-3 .

TSC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

29 maart 2015 14:30

Hermus, M.J.C.

Ondanks super slecht weer een prima sfeer en sportieve strijd .

Niemand had zelfs durven dromen van zo’n spektakelstuk waar werkelijk van alles gebeurde en waar uiteindelijk TSC het meest met de gebakken peren achter bleef na 94 minuten.

Terwijl de gehele wedstrijd de regen met bakken naar beneden bleef komen waren er nog even twijfels vooraf over het wel of niet doorgaan van de wedstrijd op het hoofdveld.

Toch werd daar om haf drie afgetrapt onder leiding van scheidsrechter Hermus die een foutloze partij floot.

De wedstrijd was amper begonnen en nog in de aftastende fase toen VV Oosterhout een hoekschop mocht nemen in de 7e minuut. De bal werd perfect binnen gekopt door Robin Versluijs achter TSC doelman Diego Theunissen en de 0-1 was een feit.

Pas in de 15e minuut kwam TSC gevaarlijk voor het VV Oosterhout doel. De vrije trap van Ryan Snoeren ging via de handen van doelman Ramon Everduim en de lat over . De hoekschop leverde echter niets op.

Het eerste geel was vandaag terecht voor Wouter Kops van TSC omdat die wat onbesuisd op Maarten Meuwes in kwam. Ook die stand werd snel gelijk getrokken want ook Ron Heijmans kreeg even later geel.

Toch was VV Oosterhout in de 1e helft de bovenliggende partij , mede dankzij nog een paar mooie reddingen van Diego Theunissen van TSC was de 0-1 met de rust nog steeds een feit.

Na de thee zou achteraf gezien het feest losbarsten.

Al binnen de minuut was het de koud in het veld gekomen Robin van Beijnen voor Wouter Kops van TSC die binnen de 16 uit gleed en daarbij de bal met de hand beroerde. De toegekende stafschop werd foutloos binnen geschoten door Jeffrey van Baal van VV Oosterhout  0-2 en daarmee dachten velen dat de strijd gestreden was. Ook was Calvin Clemens gekomen voor Tarik Zaryouh bij TSC.

TSC zou snel moeten gaan scoren wilde het nog iets van deze wedstrijd maken. En zowaar het gebeurde, Nassim Asrih kreeg de bal op links en scoorde zeer beheerst de 1-2.

TSC rook kansen en het publiek ging ervoor zitten . Je voelde gewoon dat er meer aan zat te komen. VV Oosterhout was geen schim meer van de 1e helft en nu was het TSC dat het spel bepaalde.

Nadat eerst nog de TSC doelman geheel onnodig zijn doel verliet en Oosterhout daar niet van profiteerde was het aan de andere kant weer raak.

De VV Oosterhout doelman liet onverwacht uit een voorzet de bal uit zijn handen glippen en niemand anders dan Raymon Raams was er als de kippen bij om de 2-2 binnen te tikken.

Toen even later uit een scrimmage voor het VV Oosterhout doel Ryan Snoeren het meest koelbloedig bleek te zijn was de 3-2 een feit. De 4-2 was bijna een feit toen de bal door de benen van Oosterhout doelman Everduim glipte maar bleef steken in de modderpoel.

De net in het veld gekomen Martijn Timmermans bij VV Oosterhout heeft maar heel kort genoten van zijn rentree op het hoofdveld van TSC want binnen 5 minuten kreeg hij rood .

TSC kreeg kansen om via de counter de score uit te breiden en VV Oosterhout moest het zien te doen met 10 man.

Maar zoals VV Oosterhout de laatste weken al meer heeft laten zien zijn ze pas verslagen als ze in de kleedkamer zijn . Ook vandaag ging de wedstrijd zo lopen , ver in blessuretijd was het zowat de laatste aanval waaruit VV Oosterhout toch weer de bal binnen wist te schieten en de 3-3 was daarmee een feit.

Sinds lange tijd heb ik eindelijk weer eens een hardwerkend en voor elke meter knokkend TSC gezien dat een zekere winst liet liggen .  Achteraf gezien was de 3-3 wel een terechte afspiegeling van de gehele wedstrijd . De punten bleven dus in Oosterhout en beide teams schieten helaas  met dat ene puntje eigenlijk niets of heel weinig op .

Henk Jansen