VV Oosterhout pakt laatste strohalm

Mannen zondag, 1, 2e klasse E

1 maart 2015 14:30

Bierings, J.

VV Oosterhout speelde afgelopen zondagmiddag tegen de nummer voorlaatst Unitas uit Gorinchem. Het verschil tussen beide teams was voor aanvang wedstrijd 6 punten. Bij verlies zou de achterstand op negen punten komen. VV Oosterhout moest dus winnen vandaag om zo aansluiting te houden bij de teams die tegen degradatie vechten. Trainer Leon Hutten moest zijn team op enkele plaatsen wijzigen in verband met blessures en schorsingen. De beide teams begonnen onrustig aan de wedstrijd en de passes kwamen veelal niet aan. Zo was het de eerste vijf minuten rommelig op het veld. In de zesde minuut verdedigde Unitas slecht uit het was Israël Canpinar die vanaf 25 meter de bal net naast het doel knalde. Twee minuten later lag de bal in het VV Oosterhoutse doel. Een aanval over de rechterkant werd door de Unitas-spits keurig afgerond en zo stond VV Oosterhout al vroeg in de wedstrijd op achterstand 0-1. Na deze treffer wist men wat er te doen stond en ging VV Oosterhout iets meer op de aanval spelen. Veel kansen kreeg men niet en in de 26e minuut was daar bijna de tweede treffer voor Unitas. Het vizier stond gelukkig niet scherp van de Unitas-aanvaller toen hij vrij voor het doel de bal hoog over schoot. Bij Yeswindum Gire stond dat wel op scherp toen hij aanlegde voor een vrije trap vanaf 25 meter van het doel. Hij promoveerde deze vrije trap tot doelpunt door de bal onhoudbaar achter de Unitas-doelman te schieten 1-1. Met deze stand ging men ook de rust in.

Na de thee een feller VV Oosterhout dat dacht in de 46e minuut een strafschop te krijgen toen Yeswindum Gire in het 16 meter gebied onderuit gehaald werd. De scheidsrechter wuifde het echter weg. In de 56e minuut de verdiende voorsprong. Noël Sipkens stuurde Jeffrey van Baal de diepte in, die alleen voor de keeper zijn zenuwen in bedwang hield en beheerst de bal binnenschoot 2-1. Unitas liet het hier niet bij zitten en ging harder spelen. De VV Oosterhout- verdediging werd op de proef gesteld, maar hield onder leiding van de goed spelende Robin Versluis lang stand. In de 87e minuut was daar toch de gelijkmaker. Een vrije trap van 20 meter werd van richting veranderd en liet zo de VV Oosterhout-doelman Ramon Everduim kansloos. Terwijl iedereen dacht aan een gelijkspel gaf VV Oosterhout niet op. In de 92eminuut werd dat beloond. Jeffrey van Baal gaf een voorzet op maat aan Noël Sipkens die zo de 3-2 binnenschoot. Door deze overwinning pakt VV Oosterhout de laatste strohalm om zo dit jaar in de tweede klasse te blijven. Volgende week speelt VV Oosterhout uit tegen SC ‘t Zand uit Tilburg. De wedstrijd begint om 14.30 op Sportpark de Bijstervelden aan de Bijsterveldenlaan 1 Tilburg. JPR