VV Oosterhout JO8-1 boekt tienklapper in Leerdam

Keramieklaan 2
4142BL
LEERDAM

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen Leerdam Sport JO8-1 op het programma. Op een zonovergoten sportpark zochten de supporters weer hun trouwe plekje langs de kant. Na 1,5 week vakantie hadden de jongens er enorm veel zin in en dat bleek vandaag ook wel.

Door de afwezigheid van Niek en Melvin was vandaag Raymond toegevoegd aan de wedstrijd staff. Een waardevolle versterking. Focus voor vandaag lag vooral op de omschakeling en het positiespel.
VV_Oosterhout_JO8-1_04052024.jpg

Vanaf minuut 1 ging Oosterhout vol voor de aanval en zette Leerdam Sport onder druk. Het duurde dan ook niet lang dat de uitploeg op voorsprong kwam. Na een mooie corner werd goed de vrije man gevonden en stond het 0-1. Kort erna werd een schot niet goed verwerkt en stond het al 0-2. Een makkelijke ochtend lag in het verschiet. Toch wilde de thuisploeg daar niet aan meewerken. In kort tijd werd een goede diepe bal en een afstandsschot tot de 1-2 en 2-2 verwerkt. Oosterhout was niet echt onder de indruk, bleef rustig, goed voetballen en maakte voor de pauze nog knap drie doelpunten.

In de bespreking waren er vooral de complimenten om zo door te gaan. Met veel druk vooruit kreeg de tegenstander geen kans. De omschakeling goed en ook achterin was er veel rust waardoor er weinig kans was voor de tegenstander. Dit verklaarde ook de tactiek van de tegenstander in de tweede helft: over de helft dan meteen schieten.

In de tweede helft had Oosterhout een valse start. Na wat gepingel achterin in de opbouw ging dit mis en werd de 3-5 binnen geschoten. Hierna herstelde de jongens zich knap en werd er een tandje bijgezet. De ene na de andere combinatie viel goed en ook de tweede bal was steeds voor Oosterhout. Hierdoor werden met veel overmacht de dubbele cijfers aangetikt en konden de jongens met een knappe 3-10 richting Oosterhout.

We willen wederom alle supporters bedanken voor de support en kijken uit naar de laatste competitiewedstrijd van volgende week.