VOG

VOG voor vrijwilligers van VV Oosterhout

Tijdens de Algemene ledenvergadering is gestemd met betrekking tot het invoeren van Verklaring Omtrent Gedrag (VOG).
Maar wat is nu een VOG? Simpelweg gezegd een bewijs van goed gedrag.
Deze is in het leven geroepen nadat de afgelopen jaren steeds meer gevallen bekend zijn geworden van ontucht en ongewenste intimiteiten van vrijwilligers of dat vrijwilligers met de opbrengsten zijn gaan lopen etc.

In het belang van onze leden en de club vinden wij het als club daarom belangrijk dat we voor alle huidige en nieuwe vrijwilligers binnen de club  een VOG aanvragen.
Op deze manier krijgen we inzicht in het verleden van personen en verminderen we de kans dat iemand, die eerder in de fout is gegaan een bepaalde vrijwilligersfunctie kan uitoefenen. Zo voorkomen wij bijvoorbeeld dat we een voor ontucht veroordeelde jeugdtrainer aanstellen.
Alle aanwezigen hebben unaniem “voor” gestemd. We zijn ons bewust dat een VOG een controlemiddel is en kan ongewenst gedrag niet voorkomen. Maar bied wel degelijk een basis om vervelende situaties in de toekomst te voorkomen.

Alle vrijwilligers binnen de club zullen op korte termijn worden benaderd om de verklaring in te vullen.

Als naar aanleiding van bovenstaande vragen mochten ontstaan dan kun je hiermee terecht bij het bestuur.

Nick Oprins
Secretaris VV Oosterhout