Gelijk spel voor meiden VV Oosterhout/SCO MO17-1 tegen koploper Waspik

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Vandaag stond de wedstrijd tegen medekoploper Waspik op het programma. Met een beter doelsaldo dan ST Oosterhout en Chaam stond Waspik op plaats 1 bij aanvang.

Waspik was niet alleen de tegenstander van vandaag ook de harde wind en de regenbuien speelden een groot deel van de wedstrijd parten.

De Oosterhoutse meiden begonnen met de wind in de rug. Dit had als voordeel dat Waspik niet bij het doel van Zoë in de buurt kwam. ST Oosterhout had echter moeite om de snelheid van de bal goed in te schatten waardoor er niet al teveel kansen ontstonden. Toch had een 1-0 voorsprong er kunnen zijn als schoten van Laura (2x) en Jara (2x) wat meer precisie hadden gehad. Waspik daarentegen verraste net voor rust de Oosterhoutse defensie bijna nadat er rommelig verdedigd werd. De bal ging rakelings voorlangs, ruststand 0-0.

Na rust weinig spektakel. Waspik was , mede door de strijd van onze meiden, niet bij machte om tot grote kansen te komen. Wel moest Zoë een aantal keer handelend optreden na afstandsschoten wat ze prima deed. De Oosterhoutse meiden konden er niet veel meer tegenover stellen dan een schot van Noa. Hiermee leek een 0-0 gelijkspel in de maak en daarmee een terechte weerspiegeling van de krachtsverhoudingen. Het venijn van deze wedstrijd zat in de staart, Waspik wist in de 79e minuut met een verdwaald schot toch nog de 0-1 te scoren. Hiermee leek Waspik de grote winnaar van vanmiddag te worden maar met een laatste krachtsinspanning wist de , vanwege een enkele blessure laat ingevallen Lois, Jara te bereiken die 1 op 1 met de keeper de 1-1 scoorde. Een resultaat waar beide teams uiteindelijk mee konden leven. Met het verlies van de andere  concurrent Chaam is het ongemeend spannend in de competitie met 2 teams op 10 punten en 2 teams op 9 punten. De volgende wedstrijd is weer een belangrijke want dan komt Chaam op bezoek. Alle support is hierbij welkom op 6 april.