Verdiende overwinning meiden VV Oosterhout/SCO MO17- 1

Ganzerik 80
4822RK
BREDA

Nadat vorige week een oefenpotje tegen Neerlandia was gewonnen stond nu de competitie weer op het programma met een uitwedstrijd tegen WDS.

Een bekende tegenstander uit de 2e fase waar in december met ruime cijfers van was gewonnen. Vooraf werd benadrukt dat dit geen garanties zou geven voor de wedstrijd van vandaag.
WDS_-_ST_Oosterhout_1-3_24.JPG WDS_-_ST_Oosterhout_1-3_26.JPG

Toch was vanaf het begin duidelijk dat de Oosterhoutse meiden de overhand hadden wat tot uiting kwam in 2 kansjes van Fre en een schot van Floor. In de 13e minuut leidde een afstandsschot van Floor tot de 0-1. Hierna volgden nog een aantal kansen waarbij Jara en Fre pech hadden dat hun inzet , net voor rust, op de paal belandde.

In de rust werd gewaarschuwd dat het vaak gebeurd dat als je veel kansen mist, de tegenstander uit het niets zomaar wel kan scoren, en dat gebeurde helaas dan ook snel in de 2e helft. WDS profiteerde al na 3 minuten spelen van slechte communicatie en ingrijpen van de Oosterhoutse verdediging, 1-1.

Dit doelpunt gaf de dames van WDS duidelijk hoop en ST Oosterhout/SCO had meer moeite om het spel te maken. Dat Lois in de 8e minuut geblesseerd het veld moest verlaten was ook een tegenvaller. Toch vochten de meiden voor een goed resultaat en nadat er kansen van Floor en Jara niet ingingen wist Fre in de 27e minuut een rebound, na een schot van Jara, wel tot een doelpunt te verwerken,    1-2.

Dit bevrijdende doelpunt gaf de meiden weer een boost waardoor Jara nog een aantal keren kansrijk voor de Bredase keepster verscheen. Pas in de 36e minuut beloonde Jara zichzelf met haar goede spel door de 1-3 te scoren na een mooi schot in de linker bovenhoek. Hiermee werden de 3 punten definitief veilig gesteld. Volgende week komt koploper Waspik op bezoek; een zeer uitdagende tegenstander voor ST Oosterhout/SCO. We hopen op veel