VV Oosterhout JO8-1 houdt zich knap staande tegen RBC JO8-1!

VV Oosterhout JO8-1

RBC JO8-1

Hoofdklasse (3e fase) 1

16 maart 2024 11:00

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Op Zaterdagochtend stond op sportpark "De Contreie" de thuiswedstrijd tegen titelkandidaat RBC JO8-1 op het programma. Vanwege het overlijden afgelopen week van een trouwe vrijwilliger bij RBC werd er voorafgaand aan de wedstrijd een respectvolle minuut stilte gehouden door spelers, staff en ouders van beide ploegen. Vanaf het moment van de aftrap was het duidelijk dat het vandaag een zware wedstrijd zou gaan worden, maar onze jongens voerden hun meegegeven taken goed uit en bleven gepositioneerd hun mannetje staan. RBC bleef vooral gevaarlijk over de flanken via hun behendige buitenspelers, maar door sterke omschakeling en knap verdedigend werk bleef de 0-0 op het scorebord staan. Na de time-out schakelde RBC een tandje bij en werden ze steeds dreigender, waardoor de druk op onze goal toenam. Dit resulteerde uiteindelijk voor de rust nog in drie tegendoelpunten door twee uitgespeelde aanvallen en een afstandsschot. Ruststand 0-3.
VV_OOsterhout_JO8-1_16032024.jpg

Na de rust herpakte VV Oosterhout zichzelf en kwamen er mede door verzorgd positiespel ook serieuze doelpogingen, maar helaas ontbrak de scherpte in de afronding. Met nog tien minuten te spelen bleven onze jongens strijden voor wat ze waard waren, maar wist RBC toch nog twee keer het net te vinden via een intikker en wederom een afstandsschot. Ondanks deze vijf tegendoelpunten gingen de koppies niet hangen en werd er nog jacht gemaakt op een eretreffer, maar die bleef helaas uit. Eindstand 0-5.

Ondanks deze nederlaag verlieten onze toppertjes met opgeheven hoofd het veld en benadrukte de tevreden staff de geleverde inzet gedurende de gehele wedstrijd. Een groot compliment voor dit team is dan zeker op zijn plaats aangezien er in deze periode nog meer een punt is binnengehaald. Echter is de trainingslust nog wekelijks aanwezig en ook de motivatie om iedere week te leren en hierdoor beter te worden zien we bij ieder individu terug. Grote klasse!

Volgende week staat alweer de laatste wedstrijd in fase 3 op het programma, een uitwedstrijd tegen Baronie JO8-1...tot dan!