VV Oosterhout JO8-1 buigt laat voor Oranje Wit JO8-1!

VV Oosterhout JO8-1

Oranje Wit JO8-1

Hoofdklasse (3e fase) 1

24 februari 2024 9:00

Na afgelopen woensdagavond nog een fysieke oefenwedstrijd gespeeld te hebben tegen v.v. Sleeuwijk JO9-1 werd vandaag de competitie in de Hoofdklasse (fase 3) weer hervat. Ditmaal een thuiswedstrijd tegen Oranje Wit JO8-1 uit Dordrecht. Vooraf werd door de staff benadrukt dat we het vandaag vooral van onze strijdlust moesten gaan hebben en de duels zeker niet uit de weg moesten gaan. Deze boodschap werd fantastisch uitgevoerd. In een hele spannende eerste helft waarbij VVO met goed voetbal de bovenliggende partij was, maar dit niet kon belonen met een doelpunt, was de ruststand 0-0. Dit ook met dank aan twee uitstekende keepers bij beide teams.

In de rust was de boodschap om de lijn van de eerste helft door te trekken en de druk op de tegenstander op te voeren. Eindelijk werd onze strijdlust beloond en viel vlak na de rust de bevrijdende 1-0. Helaas mocht deze vreugde niet lang duren, want ook Oranje Wit was wakker geschud en boog voor de laatste time-out de achterstand om naar een 1-2 voorsprong. Met nog tien minuten op de klok probeerden onze toppers alles nog te geven wat ze in zich hadden, maar helaas profiteerde Oranje Wit met hun individuele klasse optimaal van de onnodige gaten die er vielen. In een rap tempo stond een 1-6 tussenstand op het scorebord. Erg geflatteerd, maar gelukkig was het laatste woord voor VVO en werd de wedstrijd met een goed gevoel afgefloten. Eindstand 2-6.
JO8_1_2-6_24022024.png

We kijken dan ook met trots terug op een hele leerzame wedstrijd waarin vol passie en strijd de duels zijn aangegaan, maar we gevoelsmatig meer hadden verdiend. Jammer genoeg is dit ook Hoofdklasse voetbal, waarbij we iedere week het beste uit onszelf naar boven moeten halen om een mooi sportief resultaat neer te willen zetten. Dit vergt veel van onze spelers, maar zolang het plezier aanwezig blijft zijn we wekelijks groei aan het doormaken in de ontwikkeling van ons talentvolle team.

Alle aanwezige supporters bedankt voor de positieve sfeer langs de lijn en tot volgende week als we naar Roosendaal afreizen voor de uitwedstrijd tegen BSC JO8-1, tot dan!