6-0 winst meiden ST Oosterhout/SCO MO17 op WDS’19

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Voorafgaand aan deze wedstrijd werden er diverse rekensommetjes gemaakt waarbij de kans aanwezig was dat de Oosterhoutse meiden kampioen konden worden in de 2e fase. Stadgenoot TSC kon hierbij een handje helpen door de directe concurrent Chaam te verslaan waardoor het doelsaldo de doorslag kon geven.

VV_OosterhoutSCO_-_WDS19_6-0_1_16122023.jpg VV_OosterhoutSCO_-_WDS19_6-0_2_16122023.jpg VV_OosterhoutSCO_-_WDS19_6-0_3_16122023.jpg

Vlak voor aanvang van de wedstrijd sijpelde het nieuws binnen dat de wedstrijd in Chaam om duistere redenen was afgelast waardoor ST Oosterhout/SCO wist dat het 6 keer moest scoren om Chaam op de ranglijst voorbij te gaan. De start was prima met 2 kansen binnen 5 minuten voor Lois en Jara. De Oosterhoutse meiden hadden duidelijk het initiatief maar hadden  moeite om in de beperkte ruimte uitgespeelde kansen te creëren. Na een mooie aanval tussen Laura, Lois en Jara lag de keepster van WDS’19 in de weg. Het duurde 27 minuten voordat het eerste doelpunt viel, na een balletje terug van Lois op Laura werd de score op een mooie manier geopend,1-0. 2 minuten later een kans voor Fre en amper 1 minuut daarna de 2-0 nadat Fre op aangeven van Jara scoorde. Dit was ook de ruststand. In de rust werd gezegd dat er niet gehaast op zoek gegaan moest worden naar doelpunten maar gewoon doorgaan met de intensiteit van de eerste helft. Binnen een minuut 3 corners gaf aan dat de Oosterhoutse meiden er voor wilden strijden. WDS’19 kwam in de 2e helft tot geen enkele kans maar toch wist  ST Oosterhout/SCO deze overmacht moeilijk tot doelpunten uit te drukken. Het duurde tot de 20e minuut voordat het 3-0 werd na goed doorzetten van Jara. Een klein kwartier later opnieuw Jara die de 4-0 aantekende en met nog 4  minuten officieel op de klok vond ook Lois het doel, 5-0. Door blessures en tijdrekken van WDS’19 werd er terecht tijd bijgetrokken waardoor zowel Fre als Jara nog grote kansen kregen op een doelpunt. Toch viel de bevrijdende 6-0 alsnog na 43 minuten voetballen na een mooi schot van Jara. Met dit doelpunt op zak werd er vanuit gegaan dat het kampioenschap op de valreep was binnen gehaald. Volgens voetbal.nl was deze uitslag echter niet voldoende voor de eerste plaats , ondanks het gelijk aantal punten,  gelijk doelsaldo en de gewonnen onderlinge wedstrijd tegen Chaam.

VV_OosterhoutSCO_-_WDS19_6-0_4_16122023.jpg VV_OosterhoutSCO_-_WDS19_6-0_5_16122023.jpg

Maar wat een trotse toeschouwers en staf op sportpark de Contreie. Het was een prachtige overwinning waarbij strijd en  goed samenspel tot een uitstekend resultaat hebben geleid. Dit is een mooi uitgangspunt om op voort te borduren in de 3e fase. Meiden, klasse !!