VV Oosterhout JO8-1 verliest van sterk RBC Roosendaal

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Afgelopen zaterdag stond de thuiswedstrijd tegen RBC Roosendaal op het programma. Van te voren een lastige kluif maar toch hadden te trainers goede hoop omdat we strijdend vaak goede tegenstand kunnen bieden.
VV_Oosterhout_JO8-1_01_12112023.jpg VV_Oosterhout_JO8-1_02_12112023.jpg

Vanaf de eerste minuut streden de jonge talentjes om de bal en probeerde door de laatste linie te breken. Een lastige opgave door de goede tegenstand. Ook was de laatste bal een aantal keer gevaarlijk maar net niet gevaarlijk genoeg om de keeper te testen. RBC kwam meer in het spel en maakte een paar slordigheden bij VVO vakkundig af. In de tweede periode voor rust kwam Oosterhout meer in hun strijdmodus en kwamen er met vlagen wat meer combinaties maar leverde dit helaas geen goals op. Net voor en na rust maakte RBC nog 2 goals en stond er een harde 0-5 op het scorebord. Hierna kwam Oosterhout op de 1-5 en werd het vertrouwen aangewakkerd. Al snel vielen de 2-5 en 3-5 en ook de trainer van RBC schrok van de hard strijdende Oosterhouters. In de laatste 10 minuten was het alles of niets met veel aanvallend geweld. RBC voetbalde sterk onder de druk uit en liep uit naar een 3-8 overwinning.

Ondanks de grote uitslag zijn de wedstrijden in de hoofdklasse enorm leerzaam voor de jongens. Met vlagen kunnen we weerstand bieden en onze wil opleggen wat vaak voor complimenten zorgt bij onze tegenstanders. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Dubbeldam. We willen iedereen weer bedanken voor de support vandaag en hopen dat we ook bij Dubbeldam weer op iedereen kunnen rekenen.