VV Oosterhout JO8-1 verslaat topploeg ASWH op sportpark De Contreie!

VV Oosterhout JO8-1

ASWH JO8-1

Hoofdklasse (2e fase) 1

9 december 2023 9:15

Vandaag stond de laatste wedstrijd van fase 2 op het programma, de thuiswedstrijd tegen  ASWH JO8-1. Het team waartegen de twee voorgaande ontmoetingen (18 Maart 2023 uit en 7 Oktober 2023 thuis respectievelijk met 14-0 en 5-8) verloren gingen. Maar na de wedstrijd op 7 Oktober was al gebleken dat onze jongens enorme progressie hadden geboekt. De structuur van het voetballen wordt steeds duidelijker in dit talententeam. Ondanks de pittige tegenstand in de hoofdklasse wordt er iedere week met veel strijd en passie gevoetbald. Zo werd er ook enorm naar vandaag toegeleefd. De technische staf was ervan overtuigd om dit keer minimaal een punt over te gaan houden aan deze wedstrijd. Hiervoor werd een tactisch strijdplan uit de kast getrokken met een 1-2-3 opstelling waarbij er niet te hoog druk werd gezet, een teamtaak waar afgelopen week gedisciplineerd op getraind was. Ondanks een vroege tegengoal door individuele klasse aan de kant van ASWH wierp dit strijdplan daarna zijn vruchten af, waardoor al vrij snel de gelijkmaker op het scorebord stond, 1-1. VV Oosterhout had veruit het meeste balbezit door zeer verzorgd positiespel en was hierdoor heer en meester op het middenveld. Het was dan ook niet verrassend dat ook de 2-1 binnen werd geschoten, dit was tevens de ruststand.
VV_Oosterhout_JO8-1_1_09122023.png VV_Oosterhout_JO8-1_2_09122023.png

Na de rust veranderde in eerste instantie niets aan het spelbeeld van de eerste helft, wat resulteerde in de meer dan verdiende 3-1. De tegenstander was nu echt wakker geschud en de druk op onze goal nam toe. Vanuit een corner en een schot van afstand kwam ASWH weer op gelijke hoogte, 3-3. Met nog tien minuten op de klok benadrukte de staff aan de jongens dat ze het verzorgde positiespel en de strijdlust weer moesten oppakken. En dit harde werken werd beloond, waardoor vlak voor tijd de 4-3 over de doellijn rolde. Met nog een paar zeer spannende laatste minuten op de klok is het onze toppertjes gelukt om in deze uiterst sportieve wedstrijd de voorsprong tot aan het laatste fluitsignaal vast te houden en was de overwinning een feit!

Het moge duidelijk zijn dat deze overwinning uitbundig werd gevierd, waarbij ook de staff van de tegenpartij onze jongens heeft toegesproken en de complimenten heeft overgebracht voor ons enthousiasme als team met de woorden "wij zij enorm trots op jullie" en "voor ons zijn jullie de kampioen van deze competitie"! Een fantastisch mooi gebaar uiteraard, waarvoor dank aan ASWH!

Maar er kwam nog een leuk vervolg op deze tot nu toe al mooie ochtend, want het gehele team is aansluitend gaan lasergamen bij 4Hoog in Breda. Waarbij de kids wederom een fanatieke strijd hebben geleverd, wat uiteindelijk resulteerde in een 1-1 gelijkspel. Een stand waar iedereen vrede mee had en over na werd gepraat onder het genot van een heerlijk frietje met snack en ranja. En ook alle ouders hebben zich prima kunnen vermaken met een borrelplank en een drankje.

En hiermee kwam er een einde aan een bewogen eerste seizoenshelft, met wisselende sportieve resultaten, maar erg leerzame spelmomenten. Die gaan allemaal mee in de voetbaltas om er na de winterstop weer vol voor te gaan!

Tot slot danken we alle trouwe supporters die wekelijks, in weer en wind, thuis en uit, langs de kant staan om ons team aan te moedigen. Grote klasse en we zien jullie allemaal graag terug in 2024...namens de JO8-1 fijne feestdagen en tot volgend jaar!