VV Oosterhout JO8-1 wint strijdend van Unitas JO8-1

Unitas JO8-1

Hoofdklasse (2e fase) 1

25 november 2023 11:00

Zaterdag stond de lastige thuiswedstrijd tegen Unitas Gorinchem JO8-1 op het programma. Eerder werd na een mindere thuiswedstrijd nog verloren van de JO8-2 van dezelfde club. Vandaag was het doel wat tactischer. Mandekking en getrainde posities bij standaard situaties. Oosterhout trapte bij een waterig zonnetje af en liet zien er veel zin in te hebben. Ondanks het harde werken kwam Oosterhout eerst op achterstand. Kort daarna viel al snel de gelijkmaker en de 2-1 voorsprong. Unitas had last van de strijd en kwam maar niet in hun vertrouwde spel. Iets wat we vaker horen dit seizoen. Nog voor de rust viel ook de 3-1.

VV_Oosterhout_JO8-1_1.jpg

In de tweede helft bleven de ploegen strijden en was het lastig om onze strijdende spelertjes te passeren. Ook bleven de kansen komen op een bevrijdende 4-1. De gasten maakten het nog spannend door de prachtige 3-2 te maken. In de laatste 7 minuten bleef de strijd onverminderd hoog en vielen er nog voldoende kansen aan beide kanten. Gelukkig voor de thuisploeg bleef de stand in het voordeel van de thuisploeg en was de overwinning een feit.

De staff was erg trots op deze overwinning. De tactische training van afgelopen week betaalde zich direct terug. Daarnaast stonden we de laatste weken vaak met lege handen door makkelijk weggeven doelpunten. Iets wat vandaag niet gebeurd is! Iedereen weer bedankt voor de steun vandaag. Een waardevolle zekerheid.