Standaardsituaties doen de JO8-1 van VV Oosterhout de das om

Concordialaan 210
4871ZD
ETTEN-LEUR

Vandaag mochten de spelers van de JO8-1 aantreden in Etten-Leur tegen het sterke Unitas’30. Vooraf werd de focus gelegd op de omschakeling en strijd.

Vanaf minuut 1 werd er dus flink gestreden om elke bal. Oosterhout kreeg veel kansen maar de keeper lag continu in de weg met formidabele reddingen. Aan de andere kant liet Unitas er geen gras over groeien en kwamen op een 2-0 voorsprong. Net na de eerste time-out kwam Oosterhout weer terug na een goede corner en een scrimmage waardoor de 2-1 viel. Maar nog voor rust zorgde een vrije trap voor de 3-1. De ruststand werd bepaald op 3-2 na een goede voetballende actie van Oosterhout.

In de rust werd aangegeven dat Oosterhout het op het gebied van de focuspunten (strijd en omschakelen) erg goed deed. Helaas was de effectiviteit van de spelers net niet voldoende. Vooral zo doorgaan en dan zouden de goals vanzelf vallen.

In de tweede helft kon Oosterhout helaas geen potten breken. Ondanks de enorm geleverde strijd was het gat tussen aanval en verdediging te groot en zat er te weinig power in de schoten om de uitstekende keeper te verschalken. Unitas liep enigszins geflatteerd uit naar een ruime 6-2 overwinning. Uiteindelijk vielen 4 van de 6 goals uit 3 corners en 1 vrije trap. Een waardevolle constatering maar een teleurstellend feit voor de talenten en de staff.

Op basis van de wedstrijd gaan we hard doorbouwen aan de power van de talenten en zullen we volgende week weer de netten uit de goals schieten. We willen onze meegereisde supporters wederom bedanken en kijken weer uit naar onze volgende wedstrijd. Dit keer tegen Unitas uit Gorinchem. Tot volgende week!

VV_Oosterhout_JO8-1_28102023.jpg