Knappe zege meiden MO-17 ST Oosterhout/SCO tegen koploper Chaam

Gilzeweg 45 A
4861AS
CHAAM

Op, alweer een druilerige zaterdag, werd deze wedstrijd op het hoofdveld in Chaam gespeeld. De meiden van Chaam waren nog ongeslagen dus werd de wedstrijd zonder enige onderschatting begonnen. Chaam liet binnen 2 minuten een mooie aanval zien maar Iris bracht redding. Ook Oosterhout werd gevaarlijk met Fre maar zij werd in de 1 op 1 situatie van de bal gelopen en moest daarna geblesseerd het veld verlaten. Een onnauwkeurigheid op het middenveld werd door Chaam vakkundig afgestraft, 1-0. Toch was het een gelijkopgaande wedstrijd waarbij Chaam in de keepster en de nummer 11 , 2 uitblinkers had. Voor rust had de 1-1 kunnen vallen na een mooie aanval tussen Anouk en Lois maar Inge kwam net niet goed uit waardoor de ruststand 1-0 werd. Na 2 minuten in de 2e helft leek de gelijkmaker wel te vallen nadat Floor Lois wegstuurde maar haar schot werd gered door de keepster en ook de rebound van Inge werd gered. Dit was wel het startsein van de meiden uit Oosterhout om er een schepje bovenop te doen. Dit leidde al na 6 minuten tot een gelijkmaker nadat een afgeslagen schot van Jara door Laura knap in de onderhoek  werd gejaagd, 1-1. VV Oosterhout/SCO liet ook deze wedstrijd weer zien een sterk collectief te zijn en dat de meiden in staat zijn om het iedere tegenstander lastig te maken. Er werd 3 x in een  1 op 1 situatie niet gescoord door de Oosterhoutse meiden mede door goed keepers werk. Toch viel na een half uur spelen de verdiende voorsprong nadat opnieuw Laura een vrije trap van zo’n 20 meter tegen het net knalde. Deze voorsprong kwam niet meer in gevaar en daarmee werd een knappe overwinning geboekt. Volgende week spelen de meiden thuis op Sportpark de Contreie de laatste wedstrijd van deze fase tegen WDS. We hopen weer veel toeschouwers te kunnen verwelkomen.

VV_Oosterhout_MO17_1_09122023.jpg VV_Oosterhout_MO17_2_09122023.jpg VV_Oosterhout_MO17_4_09122023.jpg

VV_Oosterhout_MO17_3_09122023.jpg