VV Oosterhout JO8-1 toont groei in topwedstrijd!

VV Oosterhout JO8-1

ASWH JO8-1

Hoofdklasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 3

7 oktober 2023 11:00

A.J.J. Krijnen

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Vandaag stond voor de JO8-1 de topper tegen ASWH op het programma. Een wedstrijd waar vooraf niet naar werd uitgekeken. Een eerder georganiseerde oefenwedstrijd eindigde namelijk in een 14-0 nederlaag. Dat er vandaag uit een ander vaatje getapt moest worden was dus duidelijk. De focus lag dus ook op het geen millimeter ruimte geven. Dat de jongens dit meer dan begrepen was wel duidelijk. ASWH probeerde hun verzorgde combinatiespel te spelen maar steeds was daar wel een voet of een fel spelende Oosterhouter. Zo kwam Oosterhout ook op voorsprong na goed drukzetten. 1-0. ASWH schrok wakker en kwam via diverse acties nog voor rust op een 1-5 voorsprong. Ondanks deze uitslag waren er veel kansen voor onze jongens en hadden meer doelpunten zeker terecht geweest. Ondanks een lesje effectiviteit was de staff trots op de geleverde strijd in de eerste helft. Boodschap: ga vooral zo door en vecht voor de verdiende gelijkmaker!
VV_Oosterhout_JO8-1_07102023.jpg

In de tweede helft greep Oosterhout deze kans met twee handen aan. ASWH werd overrompeld door de felheid die aan bleef houden en nu werden de kansen wel verzilverd. Een prachtig afstandsschot, doelpunten na goed druk zetten bracht de score op 4-5. ASWH liet het hier niet bij zitten en kwam via een heerlijk afstandsschot op 4-6. Hiermee was het nog niet afgelopen en kregen de vele toeschouwers nog meer spanning te verwerken. Eerst kwam Oosterhout terug tot 5-6 en kort daarna werd de gelijkmaker van de lijn gehaald. In de laatste 5 minuten voetbalde ASWH onder de druk uit en zette met 2 doelpunten de eindscore van 5-8 op het scorebord. Na de mooie complimenten over onze groei in het afgelopen half jaar en de enorme strijd liepen de jongens met opgeheven hoofd het veld af. Wat een topprestatie ondanks de nederlaag. Dit was nog geen tegenstander van ASWH gelukt in de hoofdklasse tot nu toe. We willen alle toeschouwers bedanken voor hun support. Aankomende dinsdag oefenen we tegen Boeimeer JO8-1 en over 2 weken tegen FC Dordrecht JO9-2 in het Riwal Stadion.