Winst voor ST Oosterhout/SCO MO17 tegen IFC

Reeweg 75 B
3342AA
HENDRIK-IDO-AMBACHT
tel. 078-6813552 (Hoofdkantine di-vr-zo)

In de laatste wedstrijd van de eerste fase was IFC de tegenstander van de Oosterhoutse meiden. Met nagenoeg allemaal “nieuwe”  speelsters in de basis werd vanaf minuut 1 volop druk gezet op het doel van IFC. Anouk had na 2 minuten een vrije kans maar miste helaas. Na 9 minuten wel het eerste Oosterhoutse doelpunt door Lois op aangeven van Noa. Tot minuut 20 geen enkel probleem voor ST Oosterhout/SCO die helaas verzuimde dit tot uiting te brengen in de score. De scheidsrechter bestrafte een overtreding op Fre niet waardoor een penalty uitbleef. Aan de andere kant scoorde IFC uit een afgeslagen corner verrassend de 1-1. Echt in de war waren onze meiden niet want er kon zowat iedere minuut een kans opgetekend worden. IFC bracht voor rust niet meer in dan een afstandsschot in de 30e minuut. Net voor rust een splijtende actie van Fre die door de verdediging sneed en vervolgens ten val werd gebracht. Waar iedereen aan een penalty dacht besliste de scheidsrechter anders, ruststand 1-1.
MO17_1_08102023.jpg MO17_2_08102023.jpg

Na rust hetzelfde spelbeeld. Met Jara in de spits werd er weer sterk begonnen en waren er zeker 10 kansen/schoten in de eerste 10 minuten. Na een sterke actie wist Jara na 13 minuten voetballen de terechte voorsprong voor de Oosterhoutse meiden op het bord te zetten, 1-2. Amper 5 minuten later een schitterende solo actie van Lois die dit bekroonde met een doelpunt, 1-3.

In het resterende deel van de wedstrijd geen enkel probleem meer voor ST Oosterhout/SCO die in deze wedstrijd mooie combinaties liet zien en dit aanvulde met veel strijdlust. In de sportieve wedstrijd werden er door de scheidsrechter nog een aantal discutabele beslissingen genomen wat de sfeer helaas niet ten goede kwam. Uiteindelijk een mooie en zeer terechte overwinning wat een prima 3e plaats in deze eerste fase betekend. Complimenten aan alle meiden voor dit meer dan uitstekende resultaat!