VV Oosterhout heeft een moeizame middag in Breda

R.K.S.V. Groen Wit 1 (zon)

3e klasse B

3 december 2023 14:00

Anoniem

Sportpark Haags
Postillonstraat 2
4813EW
BREDA

Zondag 3 december voor VV Oosterhout de uitwedstrijd tegen Groen Wit uit Princenhage. In de 80ste minuut werd deze wedstrijd gekenmerkt door een hevige blessure van Lucas Barbosa Brito. In een duel kwam hij in botsing met een tegenstander. Bij het neerkomen raakte hij even bewusteloos. Lucas werd naar het ziekenhuis gebracht en hier werd een commotio cerebri geconstateerd. De eerste berichten over zijn gezondheid zijn positief. Fingers crossed.

Zoals altijd heeft VV Oosterhout het moeilijk tegen Groen Wit normaal door de lichtvoetigheid van de zaalvoetballers vandaag door het fysieke spel van de tegenstander. Groen Wit grossierde in de kleine overtredingen waar niet altijd adequaat werd tegen opgetreden. Toch ontving VV Oosterhout de meeste gele kaarten voor commentaar op de leidsman.

Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_11_03122023.jpg Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_17_03122023.jpg Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_19_03122023.jpg

In de 3de  minuut kwam Groen Wit op voorsprong doordat een hoekschop niet goed verdedigd kon worden 1-0. VV Oosterhout bleef de aanval zoeken en probeerde via verzorgd voetbal de gelijkmaker te scoren. Dit viel echter niet mee, het veld aan de Postillionstraat is toe aan een grote onderhoudsbeurt zullen we maar zeggen. Het is natuurlijk niet voor niets dat Groen Wit vooral de lange bal hanteert.

Toch kwam in de 25ste minuut Anouar Moukouh goed door op rechts hij bediende Jonathan Yuya die keurig achter Anouar en de bal was gebleven. Jonathan scoorde de gelijkmaker, echter de grensrechter vlagde het doelpunt af omdat Anouar de bal vooruit had gespeeld! De leidsman ging in deze beslissing mee. No goal. In de 44ste minuut kreeg VV Oosterhout een vrije trap recht voor het doel van Groen Wit, Anouar benutte deze vrije trap en liet de 1-1 oplichten.

Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_34_03122023.jpg Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_45_03122023.jpg Groen_Wit_-_VV_Oosterhout_1-1_56_03122023.jpg

De tweede helft verliep rommelig en van goed voetbal of uitgespeelde kansen was van beide teams eigenlijk geen sprake meer. In de 80ste minuut dan het vervelende incident met Lucas. De wedstrijd werd hierna geruisloos uitgespeeld.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen SC Emma uit Dordrecht aanvang 14.00 uur op ‘De Contreie’

Foto’s van deze wedstrijd vind je hier: RKSV Groen Wit - VV Oosterhout - VV Oosterhout