Rijen wint in de ultimo blessuretijd van VV Oosterhout

Sportparkweg 4
5121MP
RIJEN

Zondagmiddag 8 oktober de uitwedstrijd van VV Oosterhout tegen Rijen. Rijen is een echte ‘angstgegner’ voor VV Oosterhout en ook deze middag bleek dit in de 93 + minuut weer eens meer dan waar Sjoerd Piree prikte de bal langs de kansloze Krystian Burzynski en scoorde de late 1-0, zonder Krystian was de score echter nog veel hoger uitgevallen. Na de late goal vond het Rijense publiek het nodig de assistent van VV Oosterhout met van alles te bekogelen, over sportiviteit gesproken. Overigens heeft Rijen, veroorzaakt door zijn ‘hooligans’ stilaan een patent op gestaakte wedstrijden. Vorig jaar ging het mis bij de wedstrijd tegen Real Lunet waarbij de assistent van Real Lunet racistisch bejegend zou zijn geweest. Benieuwd of de KNVB hier nog eens een eind aan gaat maken, al zal dit wel ijdele hoop zijn. De wedstrijd stond onder leiding van Mark Sewpersad die een uitstekende partij floot.
Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_04_08102023.jpg Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_08_08102023.jpg Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_15_08102023.jpg

De eerste helft ging gelijk op al had Rijen meer kansen dan VV Oosterhout, steeds was echter Krystian en te grote sta in de weg. Toch was het Omar Al Zoubi die op aangeven van Sofyan Asrih de grootste kans van de wedstrijd kreeg, Sofyan ging goed door op rechts  hij kwam in de zestien meter van Bas van Loon zag Omar vrij staan en legde af. Omar had zijn vizier niet op scherp en kegelde de bal in de vijf meter over het doel van Van Loon. Ruststand 0-0.
Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_23_08102023.jpg Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_31_08102023.jpg Rijen_-_VV_Oosterhout_1-0_44_08102023.jpg

In de tweede helft werden Emiel en Jonathan ingebracht door Stijn Biemans en Patrick van Helvoort. Zij zorgden voor nieuw elan en lieten Rijen minder hoog druk zetten. De Rijense verdedigers hanteerden de tweede helft vooral de lange ballen. Deze konden meestentijds simpel worden verdedigd of Krystian kon redding brengen op de inzetten van de Rijen aanvallers. Wel legde Rijen meer strijdlust aan de dag en ze vochten voor iedere bal. VV Oosterhout heeft het altijd lastig tegen tegenstanders die op het randje spelen er staat echter nergens geschreven dat dit niet mag. Het leek in een remise te eindigen tot in de 93+ minuut Piree raak kegelde 1-0 en de punten bleven in Rijen.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen DIA uit Teteringen aanvang 14.00 uur op sportpark ‘De Contreie’.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: Rijen - VV Oosterhout - VV Oosterhout