VV Oosterhout mazzelt bij Madese Boys

Schietberglaan 10
4921VJ
MADE

Vandaag de herstart van de competitie in made tegen VV Madese Boys. De laatste wedstrijd op die tegen Terheijden en WSJ na in de eerste competitiehelft. Volgende week starten de returnwedstrijden.

VV Oosterhout begon goed aan de wedstrijd en al in de eerste 14 minuten had Jonathan Yuya een paar opgelegde kansen die hij echter niet kon verzilveren. Madese Boys voetbalde makkelijker op de hobbelige grasmat van sportpark ‘De Schietberg’. Neem daarbij dat de ploeg van Arjan Kwaaitaal fysiek sterk is en alle ingrediënten zijn aanwezig om het VV Oosterhout lastig te maken. Toch was in de eerste helft VV Oosterhout de ploeg met de beste kansen. Beau Eversdijk die de naar Polen Kristian Burzinsky verving deed dit uitstekend en hield de eerste helft moeiteloos zijn doel schoon.

Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_04_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_05_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_15_28012024.jpg

In de 24ste minuut een mooie kans voor Anouar hij probeerde met een lob Koen van Aert te verschalken maar deze liet zich niet verrassen. De ruststand was 0-0 vooral en tegenvaller voor de mannen van Stijn Biemans en Patrick van Helvoort.

In de rust werd Joel de Vos, die terugkwam van een langdurige blessure, vervangen door Danny Hoefnagels. Danny ging in de spits en Jonathan naar linksbuiten. In de 48ste minuut een kans voor Danny maar zijn schot ging rechts voorlangs. Madese Boys probeerde meer te gaan drukken de verdediging van VV Oosterhout gaf echter geen krimp. In de 58ste minuut werd Bjorn Moerenhout wat overmoedig en liep teveel met de bal een aanvaller snoepte de bal van zijn voet en deze stond oog n oog met Beau die redding bracht. In de zelfde minuut een mooie aanval opgezet door Diae Abjij zijn voorzet werd door Jonathan via Koen van Aert links naast geschoten.

Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_19_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_28_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_35_28012024.jpg

In de 76ste minuut verving Jari van Helvoort, ook terug na blessureleed, Martijn Schepers die leeggespeeld was. In de 81ste minuut scoorde de thuisploeg uit een hoekschop de 1-0, het zou toch niet zeker een uur lang de bovenliggende partij en dan van ‘de Schietberg’ afgeschoten worden.

In de 85ste minuut verving Omar Al Zoubi Kevin tempelaars om nog meer druk naar voren te zetten.

Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_48_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_50_28012024.jpg Madese_Boys_-_VV_Oosterhout_59_28012024.jpg

In de 90+ minuut een overtreding op Danny, Matthew Coenraadts pompte de bal de zestien van Koen van Aert in en captain Kazim Aydin rondde bekwaam af 1-1. Vlak hierna floot Ties Reijne af de leidsman noteerde 9 gele kaarten in een eigenlijk uiterst sportieve wedstrijd.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Coal uit Rotterdam. Ter ere van Rinie Roovers die 25 januari overleed en erelid was van onze vereniging wordt er voor d wedstrijd 1 minuut stilte gehouden en speelt VV Oosterhout met rouwbanden. Aanvang wedstrijd 14.00 op sportpark ‘De Contreie’.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: Madese Boys - VV Oosterhout - VV Oosterhout