Flitsende seizoenstart voor VV Oosterhout

Oldegaarde 353
3084AA
ROTTERDAM

Zondag 24 september mocht VV Oosterhout afreizen naar Rotterdam om daar tegen COAL zijn eerste competitiewedstrijd te spelen. COAL was voor VV Oosterhout een totaal onbekende tegenstander toch hadden Stijn Biemans en Patrick van Helvoort hun huiswerk goed gedaan en wist de verdediging welke spelers van COAL zich op extra aandacht mochten verheugen. Met name Sijenterlique Boahen was een opponent om in de smiezen te houden en te beteugelen.
COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_08_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_10_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_17_24092023.jpg

Vanaf de aftrap van Emiel van Pelt kwam COAL er het eerste halfuur eigenlijk niet aan te pas en was er geen reden om de loopgraven in te richten. Het spel speelde zich voornamelijk op de helft van COAL af. In de 9de minuut had Emiel al een kans om VV Oosterhout op 0-1 te koppen zijn  inzet verdween echter links van de paal van de giant Arash Noorafkan. In de 25ste minuut dan toch de 0-1 van de voet van Emiel, Sofyan Asrih ging sterk door op links en hij speelde Emiel aan deze was sneller dan Noorafkan.In, Serdar Kolay kwam nog in maar Emiel tikte de bal beheerst binnen. Hierna, zo leek het, sloop er wat gemakzucht in het spel van VV Oosterhout en ging COAL meer aandringen. Neem daarbij een paar verdedigende missers en via Boahen kon in de 35ste minuut COAL de gelijkmaker scoren. In de 45ste minuut maakte Jari van Helvoort een overtreding op dezelfde Boahen en hoewel Jari zeker wist dat de overtreding buiten de 16 meter van Krystian Burzynski was legde de matig leidende Andre Dorsman, coopertest dit jaar maar overgeslagen, de bal op de stip. Het buitenkansje werd door Kolay benut al zat Krystian er nog net aan ruststand 2-1.
COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_19_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_32_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_33_24092023.jpg

De tweede helft was voor VV Oosterhout en was het wachten op de gelijkmaker. Diae Abjij zorgde hier in de 70ste minuut voor met een bekeken schuiver vanaf rechts verdween de bal achter Noorafkan 2-2. VV Oosterhout bleef de aanval zoeken en de voor Anouar Moukouh ingevallen Omar Al Zoubi maakte in de 80ste minuut zijn wissel waar en met een bekeken kopbal liet hij de 2-3 op het scorebord oplichten. COAL probeerde nog wel aan te dringen maar de aanvallen werden massaal door de VV Oosterhouters geëlimineerd. De eerste overwinning was na 95 minuten spelen een feit.
COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_36_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_41_24092023.jpg COAL_-_VV_OOsterhout_2-3_43_24092023.jpg

Volgende week de thuiswedstrijd tegen SV Reeshof op ‘De Contreie’ aanvang wedstrijd 14.00 uur.

Foto’s van het Rotterdams avontuur vind je hier: COAL - VV Oosterhout - VV Oosterhout