Defensie DIA is een onneembare vesting voor VV Oosterhout

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Zondag 15 oktober, voor VV Oosterhout de tweede thuiswedstrijd van het seizoen tegen DIA. Alle ingrediënten waren aanwezig voor en mooie pot voetbal. Voor de wedstrijd mocht de sponsorcommissie 4 nieuwe sponsoren verwelkomen in het sponsorhome en tijdens de rust werd Ramon Everduim (oud keeper en nu keeperstrainer) door Ruud Looijmans in het zonnetje gezet voor zijn jarenlange verdiensten voor de vereniging hij kreeg een restaurant bon om hier samen met zijn Carmen van te genieten. Daarnaast kregen tijdens de rust alle clubscheidsrechters een nieuw tenue gesponsord door Freightnet.
VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_03_15102023.jpg VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_20_15102023.jpg VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_21_15102023.jpg

De eerste helft was tot de 30ste minuut een gezapig potje voetbal, waarbij DIA meer voor de winst leek te gaan dan VV Oosterhout. Beau Eversdijk, die Krystian Burzynski voortreffelijk verving, hield zich echter goed staande en voorkwam een achterstand. In de 31ste minuut was het Danny Hoefnagels die de ban wilde breken hij vond echter Teun de Bont op zijn weg. VV Oosterhout kreeg meer grip op de wedstrijd en kwam nog tot een paar kleine kansen. Ruststand 0-0.
VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_29_15102023.jpg VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_39_15102023.jpg VV_Oosterhout_-_DIA_1-2_49_15102023.jpg

De tweede helft was VV Oosterhout de aanvallende ploeg. Echter eenmaal bij de 16 meter van DIA aangekomen stokte de aanval tot de 53ste minuut toen scoorde Danny de op dat moment verdiende 1-0. In de 58ste minuut scoorde hij nogmaals op aangeven van Sofyan Asrih de 2-0 maar om dubieuze reden werd hij afgekeurd vanwege buitenspel. DIA ging vooral de lange bal hanteren en uit en geforceerde hoekschop scoorde Robert Braber de 1-1 en nauwelijks 3 minuten later uit een counter Amine Kaddouri  de 1-2. VV Oosterhout zette alles op de aanval maar de verdediging van DIA stond als een huis en gaf geen kans meer weg. Voor VV Oosterhout zaak deze tweede nederlaag op rij snel te verwerken en het vizier te richten op Be Ready uit Hank dat volgende week te gast is om een bekerwedstrijd te spelen.

Foto’s van deze wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - DIA - VV Oosterhout