VV Oosterhout heer en meester op de ‘Contreie’

Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Vandaag zagen we een VV Oosterhout dat liet zien hoe je een tegenstander kunt bespelen. Vanaf het eerste fluitsignaal van de talentvolle scheidsrechter Jelle van den Corput, die ietwat teveel gele kaarten trok, liet VV Oosterhout GSWB merken dat hier vandaag niets te halen viel. De ploeg van Stijn Biemans en Patrick van Helvoort speelde gedisciplineerd en kwam, op een enkele mogelijkheid van GSWB na, 90 minuten niet in de problemen. Sterker nog Krystian Burzynski hield voor de derde week op rij de nul.

Al in de derde en tiende minuut konden er kansen genoteerd worden voor de aanvalslinie van VV Oosterhout Jonathan trof Jelle van der Velden op zijn pad en Diae Abjij zag zijn inzet overgaan.

VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_52_26112023.jpg VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_56_26112023.jpg VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_57_26112023.jpg
Foto's Henny Severins

In de 19de minuut het eerste wapenfeit van GSWB Krystian stonde echter op zijn post. VV Oosterhout reeg in de eerste helft wat kansen aaneen tot scoren kwam de ploeg echter niet. Wat wel goed was dat het team voor iedere bal streed en oké niet iedere pass was even zuiver maar de strijdlust maakte alles goed. Het team liet zien er voor elkaar te staan en met het mes tussen de tanden streden ze voor iedere meter en kreeg GSWB geen ruimte om een fatsoenlijke aanval op te zetten. Mede door toedoen van de assistent van GSWB, hij vlagde onterecht een doelpunt van Diae wegens buitenspel af, was de ruststand 0-0.

VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_55_26112023.jpg VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_58_26112023.jpg VV_Oosterhout_-_GSWB_2-0_59_26112023.jpg
Foto's Henny Severins

De tweede helft werd de Anouar Moukouh show. Zijn doelpunt in de 59ste minuut was van een buitenaardse schoonheid. Anouar stoomde vanaf de middenlijn op hij liet alle GSWB spelers zijn hielen  zien omspeelde Jelle van der Velden en rondde bekwaam af 1-0. In de 68ste minuut was het captain Kazim Aydin die Jonathan Yuya perfect aanspeelde, Jonathan zijn voorzet kwam op het hoofd van Anouar en deze kopte de bal langs Jelle van der Velden 2-0 en kat in het bakkie. In de resterende minuten kreeg GSWB nog een mooie kans Krystian was echter een sta in de weg. Wedstrijd gespeeld en de derde overwinning op rij een feit.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Groen Wit in Princenhage. Voor VV Oosterhout is dit een gevreesde tegenstander die het de ploeg altijd lastig maakt. We gaan het zien.

Foto’s van Henny Severins en Ad Looijmans vind je hier: VV Oosterhout - GSWB - VV Oosterhout