ST Oosterhout/SCO MO17 speelt eerste wedstrijd gelijk

Sportpark de Elskens
Elskensweg 9
4908DW

Na een aantal zomertrainingen en een hele korte voorbereiding stond vandaag de eerste competitiewedstrijd tegen Waspik op het programma.

Met een behoorlijk vernieuwd team, Frederique, Milou, Emma, Anouk, Elina, Nora en Floor kwamen over uit de MO15 , maar met dezelfde staf werd er vol goede moed aan de wedstrijd begonnen. Waspik was direct gevaarlijk met een schot dat voorlangs ging. Ook  VV Oosterhout/SCO creëerde een kans, uit een corner van Noa schoot Lois direct op het doel maar helaas miste het schot de nodige vaart. Waspik kwam na 28 minuten verdiend op voorsprong na een wat vreemde scheidsrechters bal, 0-1. Het lukte de Oosterhoutse meiden niet goed om druk te zetten waardoor Waspik met een paar goede speelsters op het middenveld en voorhoede de bovenliggende partij bleef. Dat kwam in de 35e minuut tot uiting toen een vrije trap wat ongelukkig werd verwerkt door Iris, 0-2. Het leek erop dat het moeilijk zou worden om terug in de wedstrijd te komen maar een slechte terugspeelbal van Waspik werd door Noa vlak voor rust verwerkt tot een doelpunt, 1-2.
_MG_7276.JPG _MG_7300.JPG 0U5D1827.JPG

Na rust lieten de Oosterhoutse meiden zien dat ze met heel veel strijd en werklust ook deze betere tegenstander het moeilijk konden maken. Lois wist na een goede actie net niet te scoren en ook Ise en Inge hadden 100% kansen die niet verzilverd werden. Ook Waspik drong een aantal keren de 16 meter in maar kwamen  niet tot een doelpunt. Met nog 5 minuten te spelen gingen we achterin 1 op 1 spelen waardoor er meer druk op Waspik kwam. Dit leidde in de 37e minuut tot de verdiende gelijkmaker nadat Floor, met een laatste krachtsinspanning, een schot afvuurde, 2-2. Dit werd ook de eind uitslag, een mooi resultaat van dit vernieuwde team. Op naar Neerlandia volgende week. Alle support is daarbij welkom.