JO8-1 zet ongeslagen status voort!

VV Oosterhout JO8-1

Pelikaan JO8-1

1e klasse Zwaluwen Jeugd (1e fase) 09

9 september 2023 11:00

A.J.J. Krijnen

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK
OOSTERHOUT NB

Gisteren stond op een tropisch sportpark De Contreie de thuiswedstrijd tegen Pelikaan JO8-1 op het programma. Geen onbekende tegenstander aangezien we ook al tegenover elkaar stonden op het door ons winnend afgesloten toernooi in Hardinxveld op 19-08-2023. De toen korte wedstrijd werd ruim gewonnen, maar ondanks dit resultaat in ons achterhoofd werd er door de staf gewaakt voor onderschatting. De focuspunten voorafgaand waren dan ook blijven overspelen tot aan de goal en zonder bal in beweging blijven. Vanaf het eerste fluitsignaal werd deze gretigheid direct omgezet in een enorm veldoverwicht waarbij de tegenstander er niet aan te pas kwam. Het was dan ook niet verassend dat we via prachtig uitgespeelde aanvallen en mooie doelpunten gingen rusten met een 10-0 tussenstand. Doelpuntenmakers in de eerste helft waren Yigit (5x), Adam (2x), Ivan (2x) en Seth (1x).
VV_Oosterhout_JO8-1_09092023.jpg

Nadat we de verkoelende kleedkamer hadden opgezocht en weer op adem waren gekomen met lekkere sportranja en een heerlijke fruitsnack waren onze toppers klaar voor de tweede helft. De tegenstander had wat positiewisselingen binnen het team doorgevoerd en ook de warmte op het veld had er een schepje bovenop gedaan. Kortom, ingrediënten voor een compleet andere wedstrijd. Pelikaan had meer balbezit en kon nu ook kansen gaan afdwingen. Echter was het onze onbetwiste nummer één tussen de palen, Kenvy, die niet te passeren bleek. Uiteindelijk kwam via Yigit toch de 11-0 op het scorebord. Niet veel later kreeg Pelikaan een vrije trap vlakbij onze goal. Deze werd onhoudbaar binnengeschoten, 11-1. Toch was het slotwoord voor ons, Ivan bepaalde de eindstand op 12-1. De keurig leidende spelbegeleider en jeugdspeler Aaron floot hierna af voor het einde van de wedstrijd.

Al met al weer een enorme teamprestatie waarbij individueel en collectief uitgelicht Kenvy zoals gezegd niet te passeren bleek en -in deze voor een keeper lastige wedstrijd- uiterst gefocust bleef! Naoufal en Daan stonden achterin als een huis en wonnen vrijwel al hun duels waarbij ze ook opbouwend hun voetballende kwaliteiten lieten zien. Op het middenveld waren Yigit, Ivan en Seth de echte spelmakers. Yigit met zijn loopacties, Ivan met zijn steekpassjes en Seth met zijn rushes. En voorin bleek Adam met zijn behendige voetenwerk andermaal een plaag te zijn voor zijn directe tegenstanders. En helaas was Dès nog steeds geblesseerd, maar gelukkig wel in staat om zijn teamgenoten wederom aan te moedigen!

Twee wedstrijden met 6 punten, een mooi begin in de Eerste Klasse. Hopelijk kunnen we deze lijn volgende week doortrekken in de uitwedstrijd tegen Drechtstreek JO8-2, tot dan!