VV Oosterhout naar de tweede ronde na winst penaltyreeks

Zundert 1 (zon)

2e klasse/3e klasse A) Nr. 11 2D – LPK 3A

4 juni 2023 14:30

J.J. Francisca

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Houdini (Remco Droog) hielp VV Oosterhout een handje vandaag

De eerste nacompetitie wedstrijd was meteen een clash tussen VV Oosterhout en derdeklasser Zundert. De wedstrijd stond onder leiding van Jester Francisca, die samen met zijn angels Sterre Bijlsma en Wendy Gijsbers, een redelijke partij floot. De beide penalty’s in de wedstrijd waren zwaar gestraft al maalde VV Oosterhout daar natuurlijk niet om. De rode kaart voor Diae Abjij had ook met geel bestraft mogen worden. Helaas is het zoals het is.
VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_13_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_19_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_22_04062023.jpg

De eerste helft was eigenlijk voor VV Oosterhout op 1 schot tussen de palen na kon Zundert geen vuist maken. VV Oosterhout drong aan maar de aanval had het vizier niet op scherp staan en veel schoten werden door een Zunderts been of lichaam in de 16 meter geblokt. Emiel van Pelt werd op het einde van de eerste helft vervangen, met een blessure aan zijn rechterbovenbeen, door Charlton Juan Vicento.
VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_24_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_37_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_38_04062023.jpg

De tweede helft werd meer een wedstrijd doordat Zundert Remco wat meer op de proef ging stellen. VV Oosterhout bleef kneiterhard werken voor een goed resultaat. De verdediging van Zundert gaf echter geen krimp. In de 84ste minuut leek VV Oosterhout het deksel op de neus te krijgen. De verdediging van VV Oosterhout stond op het verkeerde been en Rabin Hassan werkte de bal achter Remco 0-1. In de 89ste minuut een penalty voor VV Oosterhout Francisca had bij een vrije trap een duwfout van een Zundertse verdediger gezien, het kadotje werd door Matthew met plezier uitgepakt en verzilverd 1-1.
VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_48_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_57_04062023.jpg VV_Oosterhout_-_Zundert_1-1_wns_6-5_85_04062023.jpg

In de beide verlengingen die volgden had Zundert nog de beste kans, volgens Francisca had Bjorn Moerenhout Rob Gommers onreglementair, foei foei, ten val gebracht. Gevolg gele kaart en penalty tegen. Rabin Hassan zette zich achter de bal om Remco nogmaals te  verschalken. Helaas had hij nu buiten de waard gerekend en Remco ranselde de bal uit zijn doel. Eindstand 1-1 en penalty’s mochten de beslissing brengen. De eerste reeks van 5 penalty’s werden allemaal raak geschoten. Het was de beurt aan Steven Braspenning om Zundert op voorsprong te zetten zijn pingel ging huizenhoog over. Voor VV Oosterhout kwam nu Yassine el Youssofi voor zijn pingel hij schoot VV Oosterhout onberispelijk naar de tweede ronde in de nacompetitie.

De tweede wedstrijd is aanstaande zondag in Princenhage tegen RKSV Groen Wit aanvang 14.30 uur.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Zundert - VV Oosterhout