VV Oosterhout JO8-5 met opgeheven hoofd de winter in!

VV Oosterhout JO8-5

Seolto JO8-2JM

10 december 2022 11:00

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

De zaterdag begon vandaag al vroeg voor de technische staf, want de kadergesprekken stonden op het programma. Onder leiding van voorzitter en hoofdtrainer JO7 Ruud Looijmans en jeugdcoördinator Viola van Kats zijn onze jeugdige talentjes beoordeeld op diverse voetbalcompetenties. Tegelijkertijd zijn er ook ontwikkelpunten meegegeven, welke later vandaag in een persoonlijk gesprek met de ouders zijn gedeeld. Vanaf volgend jaar gaan we hier met het gehele team mee aan de slag en zal er ook individueel getraind gaan worden om de ontwikkeling te blijven stimuleren.

JO8-5_2_10122022.jpg JO8-5_3_10122022.jpg JO8-5_4_10122022.jpg

Uiteraard werd er vandaag ook gevoetbald, onder ijskoude omstandigheden thuis tegen Seolto JO8-2 JM. De afgelopen week werd het team geplaagd door een aantal griepgevallen, maar uiteindelijk konden we vandaag toch met het volledige team aan de aftrap verschijnen. Vooraf benadrukte de staf dat de focus vandaag vooral moest liggen op een felle en gretige start van de wedstrijd. Deze opdracht werd vanaf de aftrap direct goed uitgevoerd. Seolto kon alleen maar verdedigen en waren verrast door ons positiespel. Niet veel later resulteerde deze druk dan ook in een corner. Ivan ging achter de bal staan, dribbelde in en profiteerde van de slapende verdedigers en vond met een geplaatst schot een gaatje in de verre hoek, 1-0. Een lekker begin van de wedstrijd! Seolto was echter wakker geschud en kwamen hierdoor ook voetballend beter in de wedstrijd. Uit een counter kwamen ze, ondanks dat onze topkeeper Kenvy goed uitkwam en hiermee zijn doel verkleinde, op 1-1. Het spel ging hierna op en neer, maar speelde zich vooral af op het middenveld. Onze hardwerkende dribbelkoning Seth werd getackeld, maar de bal viel hierdoor voor de voeten van Ivan. Die bedacht zich geen moment en schoot beheerst de 2-1 binnen. Helaas liepen we hierna wederom tegen een counter aan en ondanks het feit dat Dès (onze eigen Rob Penders) wederom een ijzersterke wedstrijd speelde kon hij in zijn eentje de twee aanvallers niet weerhouden om de 2-2 op het scorebord te zetten. Rust!

JO8-5_5_10122022.jpg JO8-5_6_10122022.jpg JO8-5_7_10122022.jpg

In de tweede helft nam de in de eerste helft de vrijwel onpasseerbare Naoufal de keepershandschoenen over van Kenvy. Kenvy werd samen met de hardwerkende Raff opgesteld als middenvelder. Seth schoof een linie naar achteren om samen met de behendige Yigit het achterin dicht te houden. Helaas begon de tegenstander net even iets scherper aan de tweede helft waardoor na onnodig balverlies helaas de 2-3 werd gescoord. Gelukkig gingen de koppies niet naar beneden en werd het goede spel van de eerste helft weer opgepakt. Raff en Kenvy kregen meer grip op het middenveld en werden steeds gevaarlijk door hun druk naar voren. Uit een van deze momenten kwam de bal voor de voeten van de mee opgekomen Yigit die deze aanval voort liet vloeien door een met een splijtende pass Adam een vrije doorgang naar de goal te geven, die vervolgens met een werkelijk fenomenale wereldstift de uitkomende keeper het nakijken gaf en onder luid applaus van de supporters van beide teams de 3-3 liet noteren. Met nog maar een paar minuten op de klok gingen beide ploegen vol voor de winst. En dit keer was het geluk aan de zijde van de tegenstander. Gelegenheidskeeper Naoufal, die ons meerdere malen ook in de wedstrijd heeft gehouden, moest het antwoord schuldig blijven op een geplaatst  afstandsschot, 3-4. Dit was tevens de eindstand, want niet veel later floot de keurig leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Nadat de spelers de complimenten in ontvangst hadden genomen voor hun inzet, strijd en voetballend overwicht was het tijd voor een persmoment. Dit vanwege de verstrekking van een gloednieuw kledingpakket voor het gehele team inclusief de technische staf door sponsor UNICA. Namens VV Oosterhout JO8-5 bedankt!

Vervolgens kon er na een warme douche in de kantine nog genoten worden van een lekkere tosti of worstenbroodje, om vervolgens gezamenlijk te vertrekken naar VV Oosterhout sponsor “Monkey Town Waalwijk”. Tijdens het klimmen en klauteren van de kids heeft de technische staf de ouders individueel bijgepraat over de uitkomsten van de eerder vandaag gehouden kadergesprekken, erg waardevolle momenten waarbij ook de trainers nog even in het zonnetje zijn gezet. Uiteindelijk hebben we de middag afgesloten met een heerlijk frietje of pannenkoek. Monkey Town Waalwijk, bedankt!

Een terugblik op de eerste seizoenshelft leert ons dan ook dat we een enorme vooruitgang hebben geboekt met onze pas 5/6-jarige talentjes. Op eigen kracht en de hiermee behaalde resultaten zijn we na de herfstvakantie een klasse hoger gaan voetballen en zullen hier ook na de winterstop in uit blijven komen. Een groot compliment voor het gehele team en eenieder die de JO8-5 een warm hart toedraagt.

JO8-5_8_10122022.jpg JO8-5_1_10122022.jpg

Tot slot alle ouders bedankt voor de enorme support week in week uit en alle hand- en spandiensten rondom de trainingen en wedstrijden. We gaan nu dan ook met z’n allen van een welverdiende winterstop genieten. We zullen het nieuwe jaar gaan starten met een internationaal indoortoernooi om vervolgens de pijlen weer te gaan richten op de eerste wedstrijd op 14 Januari 2023.

VV Oosterhout JO8-5 wenst iedereen fijne feestdagen en een succesvol 2023, tot volgend jaar!