VV Oosterhout wint op karakter

Sportpark Contreie
Weststadweg 1
4906MK

Met alle neuzen dezelfde kant op is iedere tegenstander te verslaan

Zondag 25 september mocht VV Oosterhout zijn eerste wedstrijd spelen in de competitie van de tweede klasse. Tegenstander was het Loon op Zandse Uno Animo. Het was alweer een aantal jaren geleden dat VV Oosterhout  met deze tegenstander de degens had gekruist. Vandaag waren beide teams aan elkaar gewaagd. Toch trok na 90 minuten VV Oosterhout aan het langste eind en stond er een terechte 2-1 eind stand op het scorebord. Scheidsrechter vandaag Jester Francisca hij floot grosso modo een onberispelijke partij.
 VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_006_25092022.JPG VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_011_25092022.JPG VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_013_25092022.JPG

Tot de 14de minuut golfde het spel op en neer zonder dat er aan een van beide kanten een kans kwam. In de 14 minuut maakte Martijn Schepers een lichte overtreding in de zestien van Rodney Schrauwen en hoewel heel VV Oosterhout protesteerde wees Francisca resoluut naar de stip. De strafschop werd door Renz van Son onberispelijk binnengeschoten 0-1. Hierna kwam er een tijdje meer druk op het doel van Rodney, deze stond echter in het verloop van de wedstrijd meer dan zijn mannetje, zonder dat dit kansen opleverde. Het laatste kwartier schudde VV Oosterhout de schroom van zich af en had de ploeg van Stijn Biemans het beste van het spel. In de 37ste minuut nog een kans voor Timo Schollaardt hij trof echter geen doel. Ruststand 0-1.

VV Oosterhout begon voortvarend aan de tweed helft, net als Uno Animo trouwens. Beide teams hielden elkaar goed in evenwicht. Uno Animo zakte bij balverlies terug tot de middenlijn en begon weer druk op VV Oosterhout te zetten als de middenvelders van laatstgenoemde in balbezit kwamen. In de 57ste minuut verraste Matthew Coenraadts de tegenstander met een diepe pass op Sandro Ariza. Sandro schatte de pass beter in dan Tom van Brakel en Sandro liet hem met een lob kansloos 1-1.  Tien minuten later een knullige terugspeelbal van van Son, van Brakel treuzelde met het wegschieten van de bal en Timo was er als de kippen bij, hij tikte de bal beheerst het doel in. Op het scorebord lichtte de 2-1 op. In het verloop van de wedstrijd drong Uno Animo met alles wat de ploeg in zich had aan om de gelijkmaker te forceren. De verdediging met als baken Rodney gaf echter geen krimp en VV Oosterhout trok de 2-1 over de eindstreep.
VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_022_25092022.JPG VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_027_25092022.JPG VV_Oosterhout_-_Uno_Animo_2-1_031_25092022.JPG

Wisselspelers bij Uno Animo: Bob Emmen voor Thijs Molenschot en Bryan van der Loo voor Tom van Breugel. Wisselspelers bij VV Oosterhout Berry de Ram voor Sandro Ariza, Naoufal Asrihi voor Charlton Juan Vicento, Kazim Aydin voor Dennis van Bijsterveld en Ian van Strien voor Sofyan Asrih.

Zondag 2 oktober de uitwedstrijd tegen Real Lunet uit Vught.

Foto’s van de wedstrijd vind je hier: VV Oosterhout - Uno Animo - VV Oosterhout